Contacteer ons Schrijf je in op de nieuwsbrief

Bing Ads, advertenties via zoekmachine Microsoft

Microsoft Advertising, de Bing Ads van vroeger, is vergelijkbaar met Google Ads. Eigenlijk is het exact hetzelfde principe, maar dan via een andere zoekmachine. Je betaalt als bedrijf voor een aantel keywords, en zo verschijn je bovenaan de lijst van zoekresultaten. Klanten klikken op je site, en het verkeer naar je website stijgt. Zo simpel is het!

Adverteren via Bing, is dat de moeite?

Bing is de zoekmachine van Microsoft en de op één na grootste zoekmachine wereldwijd. Google is de marktleider en gaat in België met 93 procent van het marktaandeel lopen. Bing kan net geen 5 procent van het marktaandeel overwinnen…

Is adverteren via Bing dan nog interessant?

Natuurlijk! Als je niet zo’n groot budget hebt, is Bing Ads zeker en vast een goede advertentieplaats.

Waarom? Drie redenen om je pijlen in te zetten op dit advertentieplatform:

  • De cost per click op Bing ligt veel lager dan op Google.
  • Ook de concurrentie op Bing ligt veel lager dan op Google.
    Aangezien de meeste bedrijven inzetten op Google Ads, zijn er op Bing Ads een pak minder adverteerders. Meer dan genoeg plaats voor jouw bedrijf!
  • Last but not least: elke Bing-gebruiker is een potentiële klant.
    Het verkeer ligt dan wel veel lager dan op Google, maar dat zorgt er wel voor dat iedereen potentieel jouw klant kan worden.

Adverteren op Bing in 3 stappen.

Stap 1 Ontwerpfase

Van doel van de campagne tot concrete voorstellen.

Welk doel en welke doelgroep wens je te bereiken? Op basis daarvan doen we concrete content- en budgetvoorstellen.

Goedgekeurd design

Van goedkeuring tot lancering advertentie(s).

Na jouw goedkeuring lanceren we je Ads. Als je nog geen landingspagina had, zorgen we daar ook voor.

adverteren via 2dehands Admarkt

Opvolging van begin tot einde en rapportage.

We monitoren je advertentie(s) van startdatum tot einddatum. We bezorgen je achteraf ook een duidelijk rapport.

Enkele vragen én antwoorden over online adverteren!

Wat is SEO?

SEO is het optimaliseren van (mobiele) websites voor mensen die zoekmachines gebruiken. SEO ofwel Search Engine Optimization is het optimaliseren van een (mobiele) website door het verbeteren van interne en externe factoren van je website. Hier denken we aan technologie, content & autoriteit. Door SEO actief te gaan toepassen en optimaliseren zorgen we ervoor dat je op relevante zoekwoorden (keywords of trefwoorden) beter zult scoren in de zoekresultaten. In België denken we dan vooral aan Google.

Wat is SEA?

SEA staat voor Search Engine Advertising. Belangrijke zoekmachines bieden het allemaal aan: betaalde advertenties gekoppeld aan bepaalde zoekwoorden of termen. Hiermee zorg je er dus voor dat je website naar boven komt bij de advertenties in bijvoorbeeld Google. De advertenties in Google (Google AdWords) zijn te herkennen aan het woordje ‘Advertentie’. Verder lijken ze zoveel mogelijk op organische zoekresultaten, maar weet dus dat deze betaald worden door een adverteerder.   Wat is Search Engine Advertising

Wat kiezen? SEO of SEA? Beide?

In een ideaal traject combineer je beide. Het is belangrijk om te weten dat als je advertenties aankoopt je onmiddellijk aanwezig bent in zoekmachines en dat je zo direct leads kunt beginnen te generen. Maar ga je meer voor resultaten op langere termijn, dan is SEO onmisbaar. Scoren op een natuurlijke manier is immers key. Wij bezorgen je steeds een duidelijk overzicht van hoe mensen op zoek gaan naar jouw product of dienst. Met de juiste strategie én een professioneel webdesign zorgen we ervoor dat je meer potentiële klanten aantrekt.

Welke online advertentievormen zijn er?

Je kunt online adverteren via zoekmachines en sociale media. Via zoekmachines (vooral Google, maar in mindere mate ook Bing) bestaan er verschillende advertenties, elk met een specifiek nut:
  • Search Ads: om een dienst, product, website of bedrijf in de kijker te zetten in de zoekresultaten
  • Display Ads: om een dienst, product, website of bedrijf in de kijker te zetten op andere sites
  • Shopping Ads: om een specifiek product in de kijker te zetten bovenaan de zoekresultaten of op de Google Shoppingpagina

Kan ik SEA gebruiken voor retargeting?

Jazeker! Retargeting is een heel gerichte manier van adverteren op social media als Facebook en Instagram. Je toont een advertentie aan mensen die eerder op je website zaten, met de bedoeling ze een duwtje in de rug te geven om terug te keren. Je bereikt dus alleen mensen die mogelijk al interesse hadden in je bedrijf, product of dienst. Daardoor is het een van de meest kostenefficiënte advertentiemethodes die er zijn.

Wanneer heb ik een SEO-check nodig?

Via een SEO-scan ontdek je hoe goed je op SEO scoort en waar je aan kan werken om beter vindbaar te worden. Zowel voor, tijdens als na het lanceren van je website kan je best een analyse maken. Of je nu een kleine of grote ondernemer bent. Wil je weten hoe je het best jouw doelgroep kan bereiken? Wil je hoger scoren in Google? Of benieuwd waar je nog aan kan werken, SEO-gewijs? Wij voeren graag jouw SEO-check uit!

Wat als… de traffic op mijn website gestagneerd is?

Dan kan je maar best eens een SEO-check laten uitvoeren en bijhorende SEO-gerichte acties ondernemen. SEO is namelijk geen eenmalig iets, je moet er continu mee bezig zijn. En ook via gerichte SEA maak je op een relatief goedkope manier kans op nieuwe en meer websitebezoekers! Green Bananas bekijkt graag de mogelijkheden met jou.

Hoe komt mijn website bovenaan in Google?

Relevante content, lokale SEO, de juiste keywords, logische structuur, continu analyseren en bijsturen... Je ziet het, heel wat factoren spelen hierbij een rol, waardoor het vaak zeer tijdrovend is om hoog te scoren in Google. Door iemand anders te laten werken aan je SEO kan jij je focussen op waar je echt goed in bent.

Hoeveel kost SEA?

Jij bepaalt helemaal zelf welk budget je wilt besteden aan adverteren op Google. Tot op de cent! En dat maakt SEA net zo interessant, nietwaar?

Voor deze bedrijven zetten we al online campagnes op:

Misschien ben je op dit moment al aan het adverteren via Google, en wil je je horizon verbreden naar Bing. Of misschien adverteer je helemaal nog niet, maar kan je niet kiezen tussen Bing Ads en Google Ads?

Bij de keuze tussen Bing Ads en Google Ads is het belangrijk om rekening te houden met je specifieke reclamedoelstellingen en doelgroep. Google Ads is ongetwijfeld de dominante speler, met een enorm gebruikersbestand en een groter bereik op verschillende apparaten en platforms. Het blinkt uit in het vangen van high-intent zoekverkeer en biedt goeie retargeting-opties.

Aan de andere kant mogen we Bing Ads zeker niet negeren, vooral als je je richt op specifieke demografische groepen of sectoren. Dankzij de samenwerking met Yahoo en AOL bereikt Bing bijvoorbeeld een aanzienlijk publiek en kan het kosteneffectiever zijn, afhankelijk van je niche.

Uiteindelijk hangt de keuze tussen Bing Ads en Google Ads dus 100% af van je campagnedoelstellingen, budget en doelmarkt. Samen met jou analyseren we graag zorgvuldig beide SEA-platformen en bepalen we welke het beste aansluit bij je advertentiebehoeften.

Wil jij adverteren via Bing?

Ja, of overweeg je die Bing Ads nog? Onze advertentiespecialisten helpen je alleszins graag verder, met Microsoft Advertising of gelijk welke andere vorm van online adverteren.

Privacy Preferences
Wij gebruiken cookies op deze site om uw gebruikerservaring te verbeteren. Door op ‘Ok, ik aanvaard’ te klikken ga je akkoord met de gebruiksvoorwaarden van deze website.