Bing Ads, advertenties via zoekmachine Microsoft
Microsoft Advertising, de Bing Ads van vroeger, is vergelijkbaar met Google Ads. Eigenlijk is het exact hetzelfde principe, maar dan via een andere zoekmachine. Je betaalt als bedrijf voor een aantel keywords, en zo verschijn je bovenaan de lijst van zoekresultaten. Klanten klikken op je site, en het verkeer naar je website stijgt. Zo simpel is het!
Adverteren via Bing, is dat de moeite?
Bing is de zoekmachine van Microsoft en de op één na grootste zoekmachine wereldwijd. Google is de marktleider en gaat in België met 93 procent van het marktaandeel lopen. Bing kan net geen 5 procent van het marktaandeel overwinnen…
Is adverteren via Bing dan nog interessant?
Natuurlijk! Als je niet zo’n groot budget hebt, is Bing Ads zeker en vast een goede advertentieplaats.
Waarom? Drie redenen om je pijlen in te zetten op dit advertentieplatform:
- De cost per click op Bing ligt veel lager dan op Google.
- Ook de concurrentie op Bing ligt veel lager dan op Google.
Aangezien de meeste bedrijven inzetten op Google Ads, zijn er op Bing Ads een pak minder adverteerders. Meer dan genoeg plaats voor jouw bedrijf! - Last but not least: elke Bing-gebruiker is een potentiële klant.
Het verkeer ligt dan wel veel lager dan op Google, maar dat zorgt er wel voor dat iedereen potentieel jouw klant kan worden.
Adverteren op Bing in 3 stappen.
Van doel van de campagne tot concrete voorstellen.
Welk doel en welke doelgroep wens je te bereiken? Op basis daarvan doen we concrete content- en budgetvoorstellen.
Van goedkeuring tot lancering advertentie(s).
Na jouw goedkeuring lanceren we je Ads. Als je nog geen landingspagina had, zorgen we daar ook voor.
Opvolging van begin tot einde en rapportage.
We monitoren je advertentie(s) van startdatum tot einddatum. We bezorgen je achteraf ook een duidelijk rapport.
Enkele vragen én antwoorden over online adverteren!
Wat is SEO?
Wat is SEA?
Wat kiezen? SEO of SEA? Beide?
Welke online advertentievormen zijn er?
- Search Ads: om een dienst, product, website of bedrijf in de kijker te zetten in de zoekresultaten
- Display Ads: om een dienst, product, website of bedrijf in de kijker te zetten op andere sites
- Shopping Ads: om een specifiek product in de kijker te zetten bovenaan de zoekresultaten of op de Google Shoppingpagina
Kan ik SEA gebruiken voor retargeting?
Wanneer heb ik een SEO-check nodig?
Wat als… de traffic op mijn website gestagneerd is?
Hoe komt mijn website bovenaan in Google?
Hoeveel kost SEA?
Voor deze bedrijven zetten we al online campagnes op:
Misschien ben je op dit moment al aan het adverteren via Google, en wil je je horizon verbreden naar Bing. Of misschien adverteer je helemaal nog niet, maar kan je niet kiezen tussen Bing Ads en Google Ads?
Bij de keuze tussen Bing Ads en Google Ads is het belangrijk om rekening te houden met je specifieke reclamedoelstellingen en doelgroep. Google Ads is ongetwijfeld de dominante speler, met een enorm gebruikersbestand en een groter bereik op verschillende apparaten en platforms. Het blinkt uit in het vangen van high-intent zoekverkeer en biedt goeie retargeting-opties.
Aan de andere kant mogen we Bing Ads zeker niet negeren, vooral als je je richt op specifieke demografische groepen of sectoren. Dankzij de samenwerking met Yahoo en AOL bereikt Bing bijvoorbeeld een aanzienlijk publiek en kan het kosteneffectiever zijn, afhankelijk van je niche.
Uiteindelijk hangt de keuze tussen Bing Ads en Google Ads dus 100% af van je campagnedoelstellingen, budget en doelmarkt. Samen met jou analyseren we graag zorgvuldig beide SEA-platformen en bepalen we welke het beste aansluit bij je advertentiebehoeften.