Haier is ’s werelds nummer één in huishoudtoestellen.

Haier is ’s werelds nummer één in huishoudtoestellen. Denk koelkasten, diepvriezers, wijnkasten, wasmachines en droogkasten.

Maar wanneer iemand over Haier sprak, hoorde de doorsnee Europeaan het vaak in Keulen donderen. De Chinese witgoedproducent bleef relatief onbekend in Europa. En dus werd het hoog tijd om daar verandering in te brengen.

Tijd voor uitbreiding

Op basis van een uitgekiende acquisitiestrategie, een straffe website en relevante content brachten we Haier in contact met een nieuwe doelgroep.

De doelgroep als vertrekpunt

Al mocht de bestaande doelgroep niet in de vergetelheid verdwijnen. Om de overgang van bestaand naar nieuw zo zacht mogelijk te maken, bouwden we Haiers cashbacksysteem uit. Doel? Haier moest voelen als thuis voor beide doelgroepen. En Haier Home was geboren.

Spic-and-span

Al wat je in een Haier-wasmachine gooit, komt er weer kraaknet uit. Dat verwacht je toch van een wasmachine? De nieuwe Haier Home-website mocht ook wat van dat spic-and-span proeven. De startpagina kreeg een vlotte, dynamische uitstraling. De nieuwe website werd een harmonie tussen een vloeiend ontwerp en een intuïtieve structuur.

Cashback

Uit het doelgroepbehoud en -uitbreiding ontstond het cashbacksysteem. Ook dat kreeg een plek op de kraakverse website. Cashback hoe? Wie een toestel kocht binnen een bepaalde periode, kreeg een deel van dat aankoopbedrag terugbetaald. Dankzij een gebruiksvriendelijk systeem kon de klant zijn cashback zonder moeite aanvragen. Wij handelden die terugbetalingen vlot af – en de klant zag zijn duimkruid snel terug op zijn rekening verschijnen.

– Snel en eenvoudig. Want ja, een tevreden klant is écht wel goud waard. –

Ready…Aim…Advertise!

Al kwamen die klanten niet zomaar tot bij Haier. Met de nodige Google-advertenties brachten we de juiste doelgroep(en) op de hoogte van de lopende cashback-acties.

Die Ads-campagnes maakten van de cashbackpagina de meest bezochte pagina op de hele Haier Home-site. Wie een toestel kocht, kon zo in een paar klikken zijn terugbetaling regelen.

In cijfers?

Over concreet gesproken: wat brachten dat nieuwe webdesign, het cashbacksysteem, de Ads-campagnes en de content op? In cijfers:

94%

is Haiers aandeel in de organische zoekopdrachten gestegen

2

VERDUBBELING VAN DE CLICK-THROUGH-RATE (van 0,76% in oktober naar 1,79% in januari)

25%

DIRECT traffic steeg zienderogen +25% op de Belgische & 138% op de Nederlandse site

Een verhaal

“Maar wat ben je met al dat webverkeer als je website-inhoud niet aanspreekt? Een wasmachine of een koelkast is niet bepaald sexy – dus heeft het weinig zin om appelen voor citroenen te verkopen.

Je kunt een lijst opnoemen met producteigenschappen. Maar je kunt ook… een verhaal brengen. Een verhaal dat het geheel minder sec maakt: kunstelen met woord en beeld, dus. Daarom kreeg de websitebezoeker zijn vragen beantwoord op de blog. Bovendien vond hij bij elk product de eigenschappen die ertoe doen – vergezeld van een zinvolle animatie. Duidelijk en concreet. ”

En jij?

Wil jij jouw project in een gebruiksvriendelijke website gieten? Had je graag je bedrijf op de kaart gezet met een straffe campagne? Of heb je nood aan een sterk staaltje content waarmee je jouw publiek inspireert en je diensten verkoopt als zoete broodjes? Kom langs bij Green Bananas. Dan bekijken we samen wat we voor jou kunnen betekenen.

Neem contact met ons op