Klanten aantrekken en converteren? Doe het met contentmarketing
Je klanten interesseren, emotioneren, fascineren en converteren? Het kan allemaal met contentmarketing. Bouw een sterke band met je klant op en spreek hem aan met unieke content. En wie weet wat gebeurt er daarna nog …
Wat is contentmarketing?
Met contentmarketing spreek je de juiste doelgroep op het juiste moment en de juiste plaats aan met de juiste topics. Door consistent kwalitatieve content te gebruiken, kun je je doelgroep aantrekken, behouden én converteren tot klant. In het oog van je toekomstige klant springen, dat wil je dus in feite. Impact creëren met content, zowaar. Je snapt het wel: in de ideale wereld maakt dit type marketing deel uit van je marketingstrategie. Hulp nodig van een partij met expertise? Wij ondersteunen je graag om een contentplan op te stellen waarmee je jouw doelen bereikt.
Stap voor stap naar een goede strategie voor contentmarketing.
Van het verhaal van jouw bedrijf tot analyse.
Welk verhaal wil je vertellen? Op welk probleem stoot je momenteel? We luisteren naar je en maken een eerste analyse.
Van positionering tot contentstrategie.
We bepalen je positionering tegenover je doelgroep en omschrijven je strategie. Waar wil je wat zeggen, en op welke manier precies?
Van concepten tot uitvoering van je strategie.
We vertalen je strategie naar concepten en stroomlijnen je hele communicatie in woorden en beelden, op de juiste kanalen.
Welke soorten content zijn er, en welke werken?
Posts op sociale media, nieuwsbrieven, blogberichten, whitepapers, webinars, podcasts, infographics, brochures, flyers … Alle online en offline uitingen in gelijk welke vorm (tekst, beeld & audio) die je naar je doelgroep richt zijn vormen van content. Het doel ligt voor de hand: de juiste doelgroep aantrekken en behouden, leads verzamelen en tot klanten converteren. Dat doe je niet op 1, 2, 3. Je doelgroep moet je bedrijf vertrouwen. Je moet de nodige naambekendheid en expertise opgebouwd hebben. Pas daarna worden gebruikers of bezoekers echte klanten – en dankzij consistent en relevant informeren en adviseren van jouw kant kunnen het zelfs terugkerende klanten worden. Nog beter: wanneer jouw klanten via mond-tot-mondreclame ook andere klanten aanbrengen, en dat dankzij jouw contentstrategie (en de goeie customer experience die je biedt). Welke soorten content heb je nodig om dat te bereiken? Dat hangt volledig af van je doelgroep. Welke ‘problemen’ hebben ze, welke vragen stellen ze zich? Gebruik dat als startpunt om te bepalen waarover je wil en kan informeren en je geraakt al een eind weg. Meestal zal een mix van kanalen het antwoord zijn, maar kies sowieso uitingen die passen bij je bedrijf. Welke dat zijn en hoe je concreet te werk gaat … daarbij helpt ons team jou zeer graag.
Vragen én antwoorden over communicatie
What’s the deal met contentmarketing?
Hoe bepaal ik mijn communicatiestrategie?
Waarvoor zijn social media nuttig als bedrijf?
Kunnen jullie mijn website vertalen?
Waarom heb ik een tone of voice nodig voor mijn succesverhaal?
Mijn leads stijgen niet meer en ik krijg geen nieuwe klanten bij. Wat nu?
Kan ik met mijn drukwerk bij jullie terecht?
Offline of online communicatie, wat scoort het best?
Waarom werken met een communicatiebureau?
Deze bedrijven hielpen we al verder met contentmarketing op verschillende manieren.
In het verleden mochten we als communicatiebureau al onze krachten bundelen voor grote en nog grotere namen. Haier, Panasonic Batteries, Van Eyck Sport, Blue drops, Keizershof Hotel, Time To Meat en Platteau Ramen zijn maar enkele voorbeelden. Neem een kijkje in ons portfolio om te ontdekken voor welke bedrijven we de communicatie mochten en mogen verzorgen.
Naast alle content nemen we bij Green Bananas ook graag andere aspecten van (online) marketing op ons. We zijn gespecialiseerd in het ontwikkelen van webplatformen, van onepagers tot websites en webshops in WooCommerce of Magento, kunnen helpen met advertising in de vorm van Google Ads, ads op social media en op andere kanalen en we ondersteunen je ook maar al te graag bij grafisch ontwerp, drukwerk, animatievideo, brochure-ontwerp, stempelontwerp, visitekaartjes ontwerpen, standenbouw, marketing scans, SEO-analyses en nog zoveel meer.