Contacteer ons

Klanten aantrekken en converteren? Doe het met contentmarketing

Je klanten interesseren, emotioneren, fascineren en converteren? Het kan allemaal met contentmarketing. Bouw een sterke band met je klant op en spreek hem aan met unieke content. En wie weet wat gebeurt er daarna nog …

Wat is contentmarketing?

Met contentmarketing spreek je de juiste doelgroep op het juiste moment en de juiste plaats aan met de juiste topics. Door consistent kwalitatieve content te gebruiken, kun je je doelgroep aantrekken, behouden én converteren tot klant. In het oog van je toekomstige klant springen, dat wil je dus in feite. Impact creëren met content, zowaar. Je snapt het wel: in de ideale wereld maakt dit type marketing deel uit van je marketingstrategie. Hulp nodig van een partij met expertise? Wij ondersteunen je graag om een contentplan op te stellen waarmee je jouw doelen bereikt.

Stap voor stap naar een goede strategie voor contentmarketing.

ontwerpfase

Van het verhaal van jouw bedrijf tot analyse.

Welk verhaal wil je vertellen? Op welk probleem stoot je momenteel? We luisteren naar je en maken een eerste analyse.

communicatie Aalst

Van positionering tot contentstrategie.

We bepalen je positionering tegenover je doelgroep en omschrijven je strategie. Waar wil je wat zeggen, en op welke manier precies?

communicatiebureau

Van concepten tot uitvoering van je strategie.

We vertalen je strategie naar concepten en stroomlijnen je hele communicatie in woorden en beelden, op de juiste kanalen.

Welke soorten content zijn er, en welke werken?

Posts op sociale media, nieuwsbrieven, blogberichten, whitepapers, webinars, podcasts, infographics, brochures, flyers … Alle online en offline uitingen in gelijk welke vorm (tekst, beeld & audio) die je naar je doelgroep richt zijn vormen van content. Het doel ligt voor de hand: de juiste doelgroep aantrekken en behouden, leads verzamelen en tot klanten converteren. Dat doe je niet op 1, 2, 3. Je doelgroep moet je bedrijf vertrouwen. Je moet de nodige naambekendheid en expertise opgebouwd hebben. Pas daarna worden gebruikers of bezoekers echte klanten – en dankzij consistent en relevant informeren en adviseren van jouw kant kunnen het zelfs terugkerende klanten worden. Nog beter: wanneer jouw klanten via mond-tot-mondreclame ook andere klanten aanbrengen, en dat dankzij jouw contentstrategie (en de goeie customer experience die je biedt). Welke soorten content heb je nodig om dat te bereiken? Dat hangt volledig af van je doelgroep. Welke ‘problemen’ hebben ze, welke vragen stellen ze zich? Gebruik dat als startpunt om te bepalen waarover je wil en kan informeren en je geraakt al een eind weg. Meestal zal een mix van kanalen het antwoord zijn, maar kies sowieso uitingen die passen bij je bedrijf. Welke dat zijn en hoe je concreet te werk gaat … daarbij helpt ons team jou zeer graag.

Vragen én antwoorden over communicatie

What's the deal met contentmarketing?

Met contentmarketing gebruik je consistent kwalitatieve, relevante content om je doelgroep aan te trekken, te behouden en liefst ook nog eens te converteren tot klant. In een zee van content is het zaak om op te vallen. Wij ondersteunen je graag om een contentplan op te stellen waarmee je jouw doelen bereikt.

Hoe bepaal ik mijn communicatiestrategie?

Welk verhaal wil je vertellen? Hoe vertellen je concurrenten dat verhaal? Hoe spreek je je doelgroep het beste aan? Welke kanalen gebruik je daarvoor het beste? Hoe springt jouw boodschap eruit? Welke beelden ondersteunen jouw woorden het beste? Oké, dat zijn nu gewoon een heleboel extra vragen. Maar hét antwoord op zo’n complexe vraag vind je ook niet in 1, 2, 3. Neem contact op met ons team en we babbelen er graag eens uitgebreider over.

Kunnen jullie mijn website vertalen?

Met plezier! Welke bron- en doeltaal ook, wij kunnen de juiste mensen inschakelen om jouw website te vertalen en zo je doelgroep uit te breiden.

Waarvoor zijn social media nuttig als bedrijf?

Mensen brengen heel veel tijd door op social media. Met een smartphone – constant binnen handbereik – is je aanwezigheid op bijvoorbeeld Facebook & Instagram belangrijk. Je kunt, met een correcte strategiebepaling, deze middelen gebruiken om je merk sterker en bekender te maken. Bovendien kun je social media gebruiken als promotiekanaal. Er zijn natuurlijk nog meer manieren waarop en redenen waarvoor social media voor jouw zaak nuttig kunnen zijn. Kom eens langs en we bespreken graag de mogelijkheden.

Deze bedrijven hielpen we al verder met communicatie en content.

In het verleden mochten we al onze krachten bundelen voor grote en nog grotere namen. Haier, Panasonic Batteries, Van Eyck Sport, Blue drops, Keizershof Hotel, Time To Meat en Platteau Ramen zijn maar enkele voorbeelden. Neem een kijkje in ons portfolio om te ontdekken voor welke bedrijven we de communicatie mochten en mogen verzorgen.

Naast alle content nemen we bij Green Bananas ook graag andere aspecten van (online) marketing op ons. We zijn gespecialiseerd in het ontwikkelen van webplatformen, van onepagers tot websites en webshops in WooCommerce of Magento, kunnen helpen met advertising in de vorm van Google Ads, ads op social media en op andere kanalen en we ondersteunen je ook maar al te graag bij grafisch ontwerp, drukwerk, animatievideo, brochure-ontwerp, stempelontwerp en nog zoveel meer.

Wil je samenwerken met een communicatiebureau?

De max! Heb je zelf geen tijd, expertise of personeel om aan goeie content te werken? Contacteer ons voor een gezellige babbel, samen zoeken wij voor jou de juiste strategie.

Privacy Preferences
Wij gebruiken cookies op deze site om uw gebruikerservaring te verbeteren. Door op ‘Ok, ik aanvaard’ te klikken ga je akkoord met de gebruiksvoorwaarden van deze website.