Contacteer ons Schrijf je in op de nieuwsbrief

Klanten aantrekken en converteren? Doe het met contentmarketing

Je klanten interesseren, emotioneren, fascineren en converteren? Het kan allemaal met contentmarketing. Bouw een sterke band met je klant op en spreek hem aan met unieke content. En wie weet wat gebeurt er daarna nog …

Wat is contentmarketing?

Met contentmarketing spreek je de juiste doelgroep op het juiste moment en de juiste plaats aan met de juiste topics. Door consistent kwalitatieve content te gebruiken, kun je je doelgroep aantrekken, behouden én converteren tot klant. In het oog van je toekomstige klant springen, dat wil je dus in feite. Impact creëren met content, zowaar. Je snapt het wel: in de ideale wereld maakt dit type marketing deel uit van je marketingstrategie. Hulp nodig van een partij met expertise? Wij ondersteunen je graag om een contentplan op te stellen waarmee je jouw doelen bereikt.

Stap voor stap naar een goede strategie voor contentmarketing.

Stap 1 Ontwerpfase

Van het verhaal van jouw bedrijf tot analyse.

Welk verhaal wil je vertellen? Op welk probleem stoot je momenteel? We luisteren naar je en maken een eerste analyse.

communicatie Aalst

Van positionering tot contentstrategie.

We bepalen je positionering tegenover je doelgroep en omschrijven je strategie. Waar wil je wat zeggen, en op welke manier precies?

communicatiebureau

Van concepten tot uitvoering van je strategie.

We vertalen je strategie naar concepten en stroomlijnen je hele communicatie in woorden en beelden, op de juiste kanalen.

Welke soorten content zijn er, en welke werken?

Posts op sociale media, nieuwsbrieven, blogberichten, whitepapers, webinars, podcasts, infographics, brochures, flyers … Alle online en offline uitingen in gelijk welke vorm (tekst, beeld & audio) die je naar je doelgroep richt zijn vormen van content. Het doel ligt voor de hand: de juiste doelgroep aantrekken en behouden, leads verzamelen en tot klanten converteren. Dat doe je niet op 1, 2, 3. Je doelgroep moet je bedrijf vertrouwen. Je moet de nodige naambekendheid en expertise opgebouwd hebben. Pas daarna worden gebruikers of bezoekers echte klanten – en dankzij consistent en relevant informeren en adviseren van jouw kant kunnen het zelfs terugkerende klanten worden. Nog beter: wanneer jouw klanten via mond-tot-mondreclame ook andere klanten aanbrengen, en dat dankzij jouw contentstrategie (en de goeie customer experience die je biedt). Welke soorten content heb je nodig om dat te bereiken? Dat hangt volledig af van je doelgroep. Welke ‘problemen’ hebben ze, welke vragen stellen ze zich? Gebruik dat als startpunt om te bepalen waarover je wil en kan informeren en je geraakt al een eind weg. Meestal zal een mix van kanalen het antwoord zijn, maar kies sowieso uitingen die passen bij je bedrijf. Welke dat zijn en hoe je concreet te werk gaat … daarbij helpt ons team jou zeer graag.

Vragen én antwoorden over communicatie

What’s the deal met contentmarketing?

Met contentmarketing gebruik je consistent kwalitatieve, relevante content om je doelgroep aan te trekken, te behouden en liefst ook nog eens te converteren tot klant. In een zee van content is het zaak om op te vallen. Wij ondersteunen je graag om een contentplan op te stellen waarmee je jouw doelen bereikt.

Hoe bepaal ik mijn communicatiestrategie?

Welk verhaal wil je vertellen? Hoe vertellen je concurrenten dat verhaal? Hoe spreek je je doelgroep het beste aan? Welke kanalen gebruik je daarvoor het beste? Hoe springt jouw boodschap eruit? Welke beelden ondersteunen jouw woorden het beste? Oké, dat zijn nu gewoon een heleboel extra vragen. Maar hét antwoord op zo’n complexe vraag vind je ook niet in 1, 2, 3. Neem contact op met ons team en we babbelen er graag eens uitgebreider over. Hier alvast enkele tips rond spannende content maken.

Waarvoor zijn social media nuttig als bedrijf?

Mensen brengen heel veel tijd door op social media. Met een smartphone – constant binnen handbereik – is je aanwezigheid op bijvoorbeeld Facebook & Instagram belangrijk. Je kunt, met een correcte strategiebepaling, deze middelen gebruiken om je merk sterker en bekender te maken. Bovendien kun je social media gebruiken als promotiekanaal. Er zijn natuurlijk nog meer manieren waarop en redenen waarvoor social media voor jouw zaak nuttig kunnen zijn. Kom eens langs en we bespreken graag de mogelijkheden.

Kunnen jullie mijn website vertalen?

Met plezier! Welke bron- en doeltaal ook, wij kunnen de juiste mensen inschakelen om jouw website te vertalen en zo je doelgroep uit te breiden.

Waarom heb ik een tone of voice nodig voor mijn succesverhaal?

De tone of voice van je merk is de manier waarop je jouw doelgroep aanspreekt. Formeel of informeel? Humoristisch of serieus? Luchtig of feitelijk? … Doe je dit consistent? Dan maak je jouw merk herkenbaar én werk je aan een uniek merkimago. De perfecte manier dus om je van je concurrenten te onderscheiden!

Mijn leads stijgen niet meer en ik krijg geen nieuwe klanten bij. Wat nu?

Misschien is het tijd om je communicatie eens onder de loep te nemen en nieuwe strategieën uit te proberen. Klanten aanwerven vraagt tijd en kennis. Via een marketingscan van Green Bananas weet jij direct waar je aan kan werken om je project te laten groeien!

Kan ik met mijn drukwerk bij jullie terecht?

Natuurlijk! Ook visitekaartjes, flyers en autobestickering zijn doelgerichte middelen om te communiceren naar je doelpubliek. Denk je aan nog iets anders? Onze grafische ontwerpers staan al te popelen om aan jouw ontwerp te beginnen!

Offline of online communicatie, wat scoort het best?

Afhankelijk van jouw doelgroep*, je boodschap én je doelen kies je voor offline marketing of online marketing. Of beiden. Het gaat vooral over HOE je de verschillende communicatiekanalen inzet. Wil je weten welke middelen bij jouw bedrijf en doelgroep passen? Vraag het aan ons! * Hoe je doelgroep bepalen? Klik op de link 😉

Waarom werken met een communicatiebureau?

Omdat het naast heel wat voordelen, ook veel plezier en kennis biedt! Met al meer dan 10 jaar ervaring weet Green Bananas van aanpakken door de juiste hulpmiddelen en strategieën aan te reiken. Samen sta je sterker (én creatiever) dan alleen! Laat je communicatie dus aan echte experts over en bespaar tijd en energie die je in andere zaken kan steken. Ontdek wat een leuk team er achter Green Bananas zit!

Deze bedrijven hielpen we al verder met contentmarketing op verschillende manieren.

In het verleden mochten we als communicatiebureau al onze krachten bundelen voor grote en nog grotere namen. Haier, Panasonic Batteries, Van Eyck Sport, Blue drops, Keizershof Hotel, Time To Meat en Platteau Ramen zijn maar enkele voorbeelden. Neem een kijkje in ons portfolio om te ontdekken voor welke bedrijven we de communicatie mochten en mogen verzorgen.

Naast alle content nemen we bij Green Bananas ook graag andere aspecten van (online) marketing op ons. We zijn gespecialiseerd in het ontwikkelen van webplatformen, van onepagers tot websites en webshops in WooCommerce of Magento, kunnen helpen met advertising in de vorm van Google Ads, ads op social media en op andere kanalen en we ondersteunen je ook maar al te graag bij grafisch ontwerp, drukwerk, animatievideo, brochure-ontwerp, stempelontwerp, visitekaartjes ontwerpen, standenbouw, marketing scans, SEO-analyses en nog zoveel meer.

Wil je samenwerken met een communicatiebureau?

De max! Heb je zelf geen tijd, expertise of personeel om aan goeie content te werken? Contacteer ons voor een gezellige babbel, samen zoeken wij voor jou de juiste strategie.

Privacy Preferences
Wij gebruiken cookies op deze site om uw gebruikerservaring te verbeteren. Door op ‘Ok, ik aanvaard’ te klikken ga je akkoord met de gebruiksvoorwaarden van deze website.