Contacteer ons

Overtuig je klanten met sterke copywriting

We winden er niet al te veel doekjes om: een copywriter schrijft teksten. Niet gelijk welke soort teksten, maar commerciële teksten, teksten die je diensten of producten helpen te verkopen aan de juiste mensen. Teksten die je klanten inspireren en doen terugkeren. Heb je copywriting voor jouw bedrijf nodig? Daar kunnen wij voor zorgen.

Hoe kunnen onze copywriters jouw zaak helpen?

Dit kunnen we zoal voor jou schrijven en doen:

  • De teksten voor je website of webshop
  • Een sterke baseline bedenken
  • Nog geen bedrijfsnaam? We kunnen meedenken
  • SEO-copywriting
  • Productteksten
  • Blogposts
  • Nieuwsbrieven
  • Copy voor je social media
  • Proeflezen
  • Persberichten
  • Advertentieteksten
  • Copy voor allerlei drukwerk
  • Vertalingen

Copywriting: hoe gaan we te werk?

ontwerpfase

Van briefing tot brainstorm en concepten.

Wat wil je communiceren? Wat voor teksten heb je nodig? We luisteren naar je en organiseren een brainstorm.

goedgekeurd design

Welke tone of voice? Welke doelgroep?

We leggen vast welke doelgroep je wil bereiken. Je tone of voice bepalen we ook samen op basis van je input.

tekst website schrijven

Onze copywriters gaan aan de slag

Onze copywriters zorgen voor catchy content, al dan niet op basis van keywords of input die je hebt bezorgd.

Hoe kunnen we jou nog helpen als communicatiebureau?

Naast alle content op je website nemen we bij Green Bananas ook graag andere aspecten van je (online) marketing op ons. We zijn gespecialiseerd in webdesign en webshops maken, dus we ontwikkelen maar al te graag je website. Maar we kunnen bijvoorbeeld ook voor samenhang op alle vlakken zorgen met een duidelijke communicatiestrategie. Wil je met je bedrijf op sociale media aanwezig zijn? Dan kun je je socialmediamarketing aan ons toevertrouwen. Ook voor retargeting, Google Ads en affiliate marketing kun je een beroep doen op ons team. Heb je visitekaartjes, een catalogus, etiketten of een flyer nodig? Jup, één adres.

Wat was trouwens nu alweer het verschil tussen SEO en SEA?

Wat is SEO?

SEO is het optimaliseren van (mobiele) websites voor mensen die zoekmachines gebruiken.

SEO ofwel Search Engine Optimization is het optimaliseren van een (mobiele) website door het verbeteren van interne en externe factoren van je website. Hier denken we aan technologie, content & autoriteit. Door SEO actief te gaan toepassen en optimaliseren zorgen we ervoor dat je op relevante zoekwoorden (keywords of trefwoorden) beter zult scoren in de zoekresultaten. In België denken we dan vooral aan Google.

Wat is SEA?

SEA staat voor Search Engine Advertising.

Belangrijke zoekmachines bieden het allemaal aan: betaalde advertenties gekoppeld aan bepaalde zoekwoorden of termen. Hiermee zorg je er dus voor dat je website naar boven komt bij de advertenties in bijvoorbeeld Google.

De advertenties in Google (Google AdWords) zijn te herkennen aan het woordje ‘Advertentie’. Verder lijken ze zoveel mogelijk op organische zoekresultaten, maar weet dus dat deze betaald worden door een adverteerder.

Wat is Search Engine Advertising

Wat kiezen? SEO of SEA? Beide?

In een ideaal traject combineer je beide. Het is belangrijk om te weten dat als je advertenties aankoopt je onmiddellijk aanwezig bent in zoekmachines en dat je zo direct leads kunt beginnen te generen. Maar ga je meer voor resultaten op langere termijn, dan is SEO onmisbaar. Scoren op een natuurlijke manier is immers key.

Wij bezorgen je steeds een duidelijk overzicht van hoe mensen op zoek gaan naar jouw product of dienst. Met de juiste strategie én een professioneel webdesign zorgen we ervoor dat je meer potentiële klanten aantrekt.

Kunnen social media iets betekenen voor mijn project?

Jawel! Mensen brengen heel veel tijd door op social media. De smartphone is altijd binnen handbereik. Daarom is je aanwezigheid op bijvoorbeeld Facebook & Instagram belangrijk. Niet per se in de eerste plaats met een promotionele insteek, maar je kunt effectief deze middelen gebruiken om je merk sterker en bekender te maken.

Let wel, er is een groot verschil tussen bijvoorbeeld Google en Facebook. Mensen die een product of dienst actief zoeken, die gebruiken Google. Social media zoals Facebook en Instagram kun je dan weer inzetten om je bezoekers opnieuw in aanraking te laten komen met je merk.

Welke online advertentievormen zijn er?

Je kunt online adverteren via zoekmachines en sociale media.

Via zoekmachines (vooral Google, maar in mindere mate ook Bing) bestaan er verschillende advertenties, elk met een specifiek nut:

  • Search Ads: om een dienst, product, website of bedrijf in de kijker te zetten in de zoekresultaten
  • Display Ads: om een dienst, product, website of bedrijf in de kijker te zetten op andere sites
  • Shopping Ads: om een specifiek product in de kijker te zetten bovenaan de zoekresultaten of op de Google Shoppingpagina

Wat is retargeting?

Retargeting is een heel gerichte manier van adverteren op social media als Facebook en Instagram. Je toont een advertentie aan mensen die eerder op je website zaten, met de bedoeling ze een duwtje in de rug te geven om terug te keren. Je bereikt dus alleen mensen die mogelijk al interesse hadden in je bedrijf, product of dienst. Daardoor is het een van de meest kostenefficiënte advertentiemethodes die er zijn.

Kan ik adverteren op social media?

Ja. Zoals je kunt adverteren via Google, kun je ook advertenties tonen op Facebook, Instagram en LinkedIn. Een uitstekend voorbeeld van social media ads is retargeting: daarmee kun je surfers die ooit je website bezochten, advertenties tonen en zo terugbrengen naar je website of webshop.  Heel gericht, want je focust puur op mensen die al interesse hadden in je bedrijf.

Wij schreven al commerciële teksten voor deze toppers.

Wil je een website, een flyer of gelijk welk ander communicatiemiddel, dan heb je ook woorden nodig om je boodschap over te brengen. Wil je succes oogsten, dan heb je woorden nodig die je bezoekers aanspreken, die potentiële klanten overtuigen, die hen aanzetten tot actie. Je verkoopt je producten immers niet enkel met mooie foto’s. Je diensten al zeker niet. Sterke copywriting heb je dus nodig.

En ehm, misschien heb je ook wel SEO-copywriting nodig om je vindbaarheid in Google te verhogen? Dat is weer een vak apart. Daarvoor doen we ook een zoekwoordanalyse. Na het bepalen van de zoekwoorden gaan onze copywriters én onze ontwikkelaars aan de slag. Samen optimaliseren ze je webproject en zul je hoger scoren in de zoekresultaten.

Het ultieme doel van copywriting is om van potentiële kopers echte kopers te maken, liefst nog kopers die blijven terugkomen. Dat doen onze copywriters door de taal van je websitebezoeker te spreken, en door duidelijk te maken waar ze welke actie verwachten. En dat uiteraard in een tone of voice die past bij je bedrijf. Wil je luchtig communiceren, of juist heel zakelijk? Speels, zweverig of humoristisch? We leggen een schrijfstijl vast die je publiek het meeste aanspreekt. Hier en daar nog een call to action, en daarmee is de kous af.

Zo eenvoudig is het natuurlijk niet. Maar wij helpen je graag. Ben je zelf niet zo sterk met woorden? Vind je het moeilijk om overtuigende teksten te schrijven? Weet je niet goed hoe je je boodschap precies moet schrijven? Stuur ons een mail, zo lang of kort als je zelf wil, en dan spreken we eens af om te luisteren naar je wensen.

Kunnen we jou helpen met wervende copywriting?

Krijg je het zelf niet zo goed uitgedrukt? Onze copywriters toveren maar al te graag met woorden die mensen aanzetten tot actie. Mogen ze voor jou ook toveren?

Privacy Preferences
Wij gebruiken cookies op deze site om uw gebruikerservaring te verbeteren. Door op ‘Ok, ik aanvaard’ te klikken ga je akkoord met de gebruiksvoorwaarden van deze website.