Contacteer ons

Meer bezoekers naar je website dankzij Google Ads

Wil je bovenaan in de zoekresultaten van Google verschijnen, en zo meer bezoekers naar je website genereren? Goed gerichte Google Ads zijn het antwoord. En wij helpen jou daar graag mee.

Scoren met je Google advertenties.

Met AdWords kun je advertenties in Google, de grootste zoekmachine, plaatsen. Dat heet dan SEA, of Search Engine Advertising. Als een surfer via Google een bepaald trefwoord zoekt, zal jouw website dan bovenaan of naast de zoekresultaten verschijnen. Zo krijg je dus meer zichtbaarheid en verhoogt het aantal bezoekers en mogelijke klanten op je website. Het is dan natuurlijk belangrijk dat je gericht adverteert en een duidelijke call-to-action voorziet.

Hoe goed je advertentie scoort in de zoekresultaten, hangt voor een groot deel af van de kwaliteit van de advertentie. Het belang van goede advertentieteksten mag dan ook niet onderschat worden. Ze moeten benadrukken wat je uniek maakt, je potentiële klanten duidelijk maken welke actie ze moeten ondernemen en relevant zijn voor de surfer.

Als communicatiebureau met inhouse Google AdWords-specialisten kunnen we ervoor zorgen dat je AdWords-advertentie goed geschreven is, dat ze de juiste personen bereikt en dat de surfer op de juiste landingspagina terechtkomt. Daarna volgen we de resultaten van je campagne op, sturen we bij waar nodig en intussen letten we erop dat het budget gerespecteerd wordt. We zijn trouwens trotse Google Partner, dus je kunt gerust zijn: je Google advertenties zijn in goeie handen.

In 3 stappen naar een Google advertentie.

ontwerpfase

Van doelstelling tot concrete voorstellen.

Welk doel en welke doelgroep wens je te bereiken? Op basis daarvan doen we concrete content- en budgetvoorstellen.

goedgekeurd design

Van goedkeuring tot lancering advertentie(s).

Na jouw goedkeuring lanceren we je Ads. Als je nog geen landingspagina had, zorgen we daar ook voor.

AdWords Google

Opvolging van begin tot einde en rapportage.

We monitoren je advertentie(s) van startdatum tot einddatum. We bezorgen je achteraf ook een duidelijk rapport.

Waarom adverteren in Google?

Ook als je al SEO-content (SEO = Search Engine Optimization) op je website hebt, is het interessant om te adverteren via SEA (= Search Engine Advertising).

Drie voordelen van SEA ten opzichte van SEO:

  • Bij SEA kies je zelf op welke zoekwoorden je website weergegeven moet worden en kan je dus ook eenvoudig nieuwe doelgroepen aanspreken.
  • Aan ieder zoekwoord kan de meest geschikte landingspagina gekoppeld worden. Zonder SEA kiest Google gewoon zelf de landingspagina die het best past bij de zoekopdracht van de surfer.
  • In het geval van SEO kan het een tijdje duren vooraleer je content vindbaar is, terwijl advertenties direct zichtbaar zijn in Google.

SEO, SEA, wat is dat allemaal?

Wat is SEO?

SEO is het optimaliseren van (mobiele) websites voor mensen die zoekmachines gebruiken.

SEO ofwel Search Engine Optimization is het optimaliseren van een (mobiele) website door het verbeteren van interne en externe factoren van je website. Hier denken we aan technologie, content & autoriteit. Door SEO actief te gaan toepassen en optimaliseren zorgen we ervoor dat je op relevante zoekwoorden (keywords of trefwoorden) beter zult scoren in de zoekresultaten. In België denken we dan vooral aan Google.

Wat is SEA?

SEA staat voor Search Engine Advertising.

Belangrijke zoekmachines bieden het allemaal aan: betaalde advertenties gekoppeld aan bepaalde zoekwoorden of termen. Hiermee zorg je er dus voor dat je website naar boven komt bij de advertenties in bijvoorbeeld Google.

De advertenties in Google (Google AdWords) zijn te herkennen aan het woordje ‘Advertentie’. Verder lijken ze zoveel mogelijk op organische zoekresultaten, maar weet dus dat deze betaald worden door een adverteerder.

Wat is Search Engine Advertising

Wat kiezen? SEO of SEA? Beide?

In een ideaal traject combineer je beide. Het is belangrijk om te weten dat als je advertenties aankoopt je onmiddellijk aanwezig bent in zoekmachines en dat je zo direct leads kunt beginnen te generen. Maar ga je meer voor resultaten op langere termijn, dan is SEO onmisbaar. Scoren op een natuurlijke manier is immers key.

Wij bezorgen je steeds een duidelijk overzicht van hoe mensen op zoek gaan naar jouw product of dienst. Met de juiste strategie én een professioneel webdesign zorgen we ervoor dat je meer potentiële klanten aantrekt.

Kunnen social media iets betekenen voor mijn project?

Jawel! Mensen brengen heel veel tijd door op social media. De smartphone is altijd binnen handbereik. Daarom is je aanwezigheid op bijvoorbeeld Facebook & Instagram belangrijk. Niet per se in de eerste plaats met een promotionele insteek, maar je kunt effectief deze middelen gebruiken om je merk sterker en bekender te maken.

Let wel, er is een groot verschil tussen bijvoorbeeld Google en Facebook. Mensen die een product of dienst actief zoeken, die gebruiken Google. Social media zoals Facebook en Instagram kun je dan weer inzetten om je bezoekers opnieuw in aanraking te laten komen met je merk.

Welke online advertentievormen zijn er?

Je kunt online adverteren via zoekmachines en sociale media.

Via zoekmachines (vooral Google, maar in mindere mate ook Bing) bestaan er verschillende advertenties, elk met een specifiek nut:

  • Search Ads: om een dienst, product, website of bedrijf in de kijker te zetten in de zoekresultaten
  • Display Ads: om een dienst, product, website of bedrijf in de kijker te zetten op andere sites
  • Shopping Ads: om een specifiek product in de kijker te zetten bovenaan de zoekresultaten of op de Google Shoppingpagina

Wat is retargeting?

Retargeting is een heel gerichte manier van adverteren op social media als Facebook en Instagram. Je toont een advertentie aan mensen die eerder op je website zaten, met de bedoeling ze een duwtje in de rug te geven om terug te keren. Je bereikt dus alleen mensen die mogelijk al interesse hadden in je bedrijf, product of dienst. Daardoor is het een van de meest kostenefficiënte advertentiemethodes die er zijn.

Kan ik adverteren op social media?

Ja. Zoals je kunt adverteren via Google, kun je ook advertenties tonen op Facebook, Instagram en LinkedIn. Een uitstekend voorbeeld van social media ads is retargeting: daarmee kun je surfers die ooit je website bezochten, advertenties tonen en zo terugbrengen naar je website of webshop.  Heel gericht, want je focust puur op mensen die al interesse hadden in je bedrijf.

Voor deze bedrijven mochten we al AdWords-campagnes opzetten.

Naast Google Ads houden we ons als marketing- en communicatiebureau bezig met allerlei andere zaken om jouw off- en online succes te helpen schrijven. Je kunt op ons rekenen voor webdesign, grafisch ontwerp en drukwerk op maat, social media marketing, retargeting en e-mailmarketing. We kunnen ook je webshop ontwikkelen in Magento, WooCommerce of een andere software, of misschien kun je wel onze hulp gebruiken voor fotografie voor op je website, of conceptontwikkeling? We horen het graag van je. Neem intussen zeker al een kijkje in ons portfolio om onze verschillende projecten te ontdekken.

Op zoek naar een partner voor jouw Google Ads?

Er zitten hier enkele Google AdWords-specialisten in ons team, dus je kunt ervan op aan dat je Google advertenties in goede handen zijn bij ons. Bespreken we samen eens de mogelijkheden?

Privacy Preferences
Wij gebruiken cookies op deze site om uw gebruikerservaring te verbeteren. Door op ‘Ok, ik aanvaard’ te klikken ga je akkoord met de gebruiksvoorwaarden van deze website.