Contacteer ons Schrijf je in op de nieuwsbrief

Google Shopping: de snelste weg naar online sales succes.

Google Shopping advertenties zijn bijna magisch. Je tovert als het ware publiek om in kopers. Ideaal dus om je webshop te lanceren, een product in de kijker te zetten of promoties op te zetten?

Google Shopping: verkopen was nog nooit zo eenvoudig

Met Google Shopping Ads staan je producten bovenaan de zoekresultaten in Google, in de sidebar van YouTube en op de specifieke shoppingpagina van Google zelf. Zo zien je potentiële klanten onmiddellijk de essentiële informatie die nodig is om tot aankoop over te gaan, zonder dat ze daarvoor jouw webshop moeten bezoeken. Online shoppers krijgen met een eenvoudige zoekopdracht op Google jouw productfoto’s, de prijs en zelfs klantenreviews te zien en komen met één klik op je productpagina terecht. Precies op de juiste plek om het product toe te voegen aan hun mandje en te bestellen.

Met Google Shopping win je dus twee keer:

  • Je zorgt ervoor dat online shoppers meteen het antwoord vinden op hun vragen en dat zonder inspanning.
  • Je advertentie staat altijd bovenaan de zoekresultaten.

Dit betekent dat Shopping Ads een groter potentieel effect hebben dan welke advertentievorm dan ook.

Google Shopping Ads: hoe gaan we te werk?

Stap 1 Ontwerpfase

We beginnen bij jou

Wat zijn je doelen? Wie is je publiek? Welke producten of diensten wil je in de kijker zetten? En wanneer? We brengen alles in kaart.

Goedgekeurd design

Een marketingstrategie op maat

We bepalen de ideale periode, kiezen het correcte budget en geven advies waar nodig. Daarna zetten we alles klaar voor lancering.

Google Shopping advertenties

We blijven in de weer

Welke advertenties presteren goed? Waarom? En wat kan beter? Doorheen de hele periode sturen we bij. Zo haal jij het meeste uit je advertenties.

Hoe zit dat dan met Search Ads & Display Ads?

Ha, daar kunnen we je ook mee helpen. Net zoals Google Shopping Ads behoren Search Ads en Display Ads immers tot het aanbod van Google Ads.

Beide kunnen een belangrijke bijdrage leveren aan het succes van je webshop doordat ze je zichtbaarheid, naamsbekendheid en conversie op korte termijn aanzienlijk kunnen verhogen. Zelfs als je geen webshop hebt kunnen Search Ads en Display Ads een echte meerwaarder zijn als je je bedrijf, producten of diensten beter aan de man wilt brengen.

Meten is weten! Google Analytics kan je helpen

Wat is Google Analytics?

Een gratis tool om je website te analyseren waarmee je gegevens verzamelt omtrent websitebezoekers, het gedrag van de bezoekers en meer. Ideaal om je website te verbeteren, je prestaties te meten en doelen na te streven!

Is Google Analytics gratis?

Jazeker, Google Analytics is volledig kosteloos te gebruiken! Waar wacht je dus nog op? Oh, op een expert? Bel dan even naar Green Bananas, wij helpen je graag! Ben je een heel groot bedrijf en zijn je inzichten maar beperkt? Dan kan je optioneel voor Google Analytics 360 kiezen, een premium versie waarvoor je wel moet betalen.

Kan je Google Analytis gebruiken voor elke website?

Welke website je ook hebt, Google Analytics is een must! Je hoeft enkel en alleen een account aan te maken en deze te koppelen aan je website. Al vraagt dit soms wel enige technische kennis.

Hoe moeilijk is het om de analysetool van Google te gebruiken?

Eerlijk, werken met Google Analytics kan in het begin wat overweldigend zijn. Je moet niet alleen weten welke data je allemaal kan verkrijgen, maar je moet het ook nog eens op de juiste plek gaan zoeken én juist gaan interpreteren. Daarom bespaar je best je tijd uit door met een specialist te werken die in 1, 2, 3 jouw cijfers analyseert én bijhorende acties voorstelt! Denk maar aan een online marketing die echt werkt!

Hoe zorg ik voor minder websiteverlaters?

Merk je via Google Analytics dat je bezoekers snel afhaken? Dan is er iets niet pluis natuurlijk. Door de gegevens van Google Analytics te analyseren zal je snel ontdekken waar het probleem ligt én kan je deze doelgericht aanpakken. Of je kan op Green Bananas vertrouwen voor het analyseren én optimaliseren van je website!

Google Analytics vs. Google Analytics 4 (GA4), wat is het verschil?

Google Analytics 4 is een verbeterde versie van Google Analytics. Deze update helpt je nog beter met het begrijpen en het vertalen van je websitegegevens. De data is accurater doordat er gebruik gemaakt wordt van artificiële intelligentie, de privacy is sterk verbeterd en je krijgt een vollediger beeld van je bezoekers.

Voor deze toppers maakten we al Google Shopping Ads.

Een succesvolle advertentiecampagne brengt bezoekers naar je website en geeft ze meteen de kans te doen waarvoor ze gekomen zijn: of dat nu kopen, bellen of mailen is. Het gaat daarbij vaak over nieuwe bezoekers die voor het eerst kennis maken met jouw bedrijf. Je wilt dan ook een zo goed mogelijk eerste indruk maken.

Een stabiele, gebruiksvriendelijke website of webshop is daarbij cruciaal. En daar kunnen wij je bij helpen. We werken met plezier je website op webshop uit volgens de steeds veranderende regels van de internetkunst. We staan in voor de ontwikkeling van je webshop in Magento of WooCommerce, geven het geheel een aantrekkelijk webdesign en we kunnen ook zorgen voor juiste website-fotografie. Met de nodige SEO-optimalisaties zorgen we er trouwens meteen voor dat je website of webshop vlot vindbaar is online.

Je webshop integreren in je bakstenen winkel? Ook voor een goed geoliede kassakoppeling kun je bij ons terecht. Zo heb je altijd en overal een duidelijk overzicht van je verkoop, inkoop, voorraad en facturatie.

Meer klanten naar je e-commerceplatform trekken?

Met Google Shopping kan het. Onze online marketeers bespreken samen met jou graag de mogelijkheden. Tot binnenkort?

Privacy Preferences
Wij gebruiken cookies op deze site om uw gebruikerservaring te verbeteren. Door op ‘Ok, ik aanvaard’ te klikken ga je akkoord met de gebruiksvoorwaarden van deze website.