Contacteer ons

Tover je publiek om tot kopers: met Google Shopping-advertenties

Je webshop lanceren, een product in de kijker zetten of promoties opzetten? Met Google Shopping bereik je het juiste publiek en zorg je voor meer conversie.

Geef je bedrijf een online boost.

Onlineshoppers willen meteen een antwoord op al hun vragen – liefst zo makkelijk en vlekkeloos mogelijk. Met Google Shopping Ads geef je je (potentiële) klanten meteen een pak cruciale informatie: productfoto’s, de prijs en zelfs klantenreviews! In één klik komen ze op je productpagina terecht, en kunnen ze je product kopen zonder veel poespas.

Google Shopping Ads zetten je producten bovenaan de zoekresultaten in Google, in de sidebar van YouTube en op de specifieke shoppingpagina van Google zelf. Omdat ze altijd bovenaan staan in de zoekresultaten, hebben Shopping Ads een groter potentieel effect dan welke andere advertentievorm dan ook.

Google Shopping Ads: hoe gaan we te werk?

ontwerpfase

We beginnen bij jou

Wat zijn je doelen? Wie is je publiek? Welke producten of diensten wil je in de kijker zetten? En wanneer? We brengen alles in kaart.

goedgekeurd design

Een marketingstrategie op maat

We bepalen de ideale periode, kiezen het correcte budget en geven advies waar nodig. Daarna zetten we alles klaar voor lancering.

Google Shopping advertenties

We blijven in de weer

Welke advertenties presteren goed? Waarom? En wat kan beter? Doorheen de hele periode sturen we bij. Zo haal jij het meeste uit je advertenties.

What about Search Ads & Display Ads?

Naast Google Shopping Ads kunnen we uiteraard ook andere (online)advertentievormen opzetten om van je webshop een succes te maken: Search Ads en Display Ads – de twee populaire broertjes van het Google Ads-scala – kunnen je zichtbaarheid, naamsbekendheid en conversie op korte termijn aanzienlijk verhogen. Heb je geen webshop, maar wil je je bedrijf, producten of diensten beter aan de man brengen? Ook dan zijn Search Ads en Display Ads een echte meerwaarde voor je bedrijf.

Google Shopping – qué ?

Wat is SEO?

SEO is het optimaliseren van (mobiele) websites voor mensen die zoekmachines gebruiken.

SEO ofwel Search Engine Optimization is het optimaliseren van een (mobiele) website door het verbeteren van interne en externe factoren van je website. Hier denken we aan technologie, content & autoriteit. Door SEO actief te gaan toepassen en optimaliseren zorgen we ervoor dat je op relevante zoekwoorden (keywords of trefwoorden) beter zult scoren in de zoekresultaten. In België denken we dan vooral aan Google.

Wat is SEA?

SEA staat voor Search Engine Advertising.

Belangrijke zoekmachines bieden het allemaal aan: betaalde advertenties gekoppeld aan bepaalde zoekwoorden of termen. Hiermee zorg je er dus voor dat je website naar boven komt bij de advertenties in bijvoorbeeld Google.

De advertenties in Google (Google AdWords) zijn te herkennen aan het woordje ‘Advertentie’. Verder lijken ze zoveel mogelijk op organische zoekresultaten, maar weet dus dat deze betaald worden door een adverteerder.

Wat is Search Engine Advertising

Wat kiezen? SEO of SEA? Beide?

In een ideaal traject combineer je beide. Het is belangrijk om te weten dat als je advertenties aankoopt je onmiddellijk aanwezig bent in zoekmachines en dat je zo direct leads kunt beginnen te generen. Maar ga je meer voor resultaten op langere termijn, dan is SEO onmisbaar. Scoren op een natuurlijke manier is immers key.

Wij bezorgen je steeds een duidelijk overzicht van hoe mensen op zoek gaan naar jouw product of dienst. Met de juiste strategie én een professioneel webdesign zorgen we ervoor dat je meer potentiële klanten aantrekt.

Kunnen social media iets betekenen voor mijn project?

Jawel! Mensen brengen heel veel tijd door op social media. De smartphone is altijd binnen handbereik. Daarom is je aanwezigheid op bijvoorbeeld Facebook & Instagram belangrijk. Niet per se in de eerste plaats met een promotionele insteek, maar je kunt effectief deze middelen gebruiken om je merk sterker en bekender te maken.

Let wel, er is een groot verschil tussen bijvoorbeeld Google en Facebook. Mensen die een product of dienst actief zoeken, die gebruiken Google. Social media zoals Facebook en Instagram kun je dan weer inzetten om je bezoekers opnieuw in aanraking te laten komen met je merk.

Welke online advertentievormen zijn er?

Je kunt online adverteren via zoekmachines en sociale media.

Via zoekmachines (vooral Google, maar in mindere mate ook Bing) bestaan er verschillende advertenties, elk met een specifiek nut:

  • Search Ads: om een dienst, product, website of bedrijf in de kijker te zetten in de zoekresultaten
  • Display Ads: om een dienst, product, website of bedrijf in de kijker te zetten op andere sites
  • Shopping Ads: om een specifiek product in de kijker te zetten bovenaan de zoekresultaten of op de Google Shoppingpagina

Wat is retargeting?

Retargeting is een heel gerichte manier van adverteren op social media als Facebook en Instagram. Je toont een advertentie aan mensen die eerder op je website zaten, met de bedoeling ze een duwtje in de rug te geven om terug te keren. Je bereikt dus alleen mensen die mogelijk al interesse hadden in je bedrijf, product of dienst. Daardoor is het een van de meest kostenefficiënte advertentiemethodes die er zijn.

Kan ik adverteren op social media?

Ja. Zoals je kunt adverteren via Google, kun je ook advertenties tonen op Facebook, Instagram en LinkedIn. Een uitstekend voorbeeld van social media ads is retargeting: daarmee kun je surfers die ooit je website bezochten, advertenties tonen en zo terugbrengen naar je website of webshop.  Heel gericht, want je focust puur op mensen die al interesse hadden in je bedrijf.

Voor deze toppers maakten we al Google Shopping Ads.

Een succesvolle advertentiecampagne brengt bezoekers naar je website en geeft ze meteen de kans te doen waarvoor ze gekomen zijn: of dat nu kopen, bellen of mailen is.

Vandaar dat een stabiele, gebruiksvriendelijke website of webshop cruciaal is. Daarom werken we bij Green Bananas graag je website uit volgens de steeds veranderende regels van de ‘internetkunst’.

Je webshop integreren in je bakstenen winkel? Ook voor een goed geoliede kassakoppeling kun je bij ons terecht. Zo heb je altijd en overal een duidelijk overzicht van je verkoop, inkoop, voorraad en facturatie.

Meer klanten naar je e-commerceplatform trekken?

Met Google Shopping kan het. Onze online marketeers bespreken samen met jou graag de mogelijkheden. Tot binnenkort?

Privacy Preferences
Wij gebruiken cookies op deze site om uw gebruikerservaring te verbeteren. Door op ‘Ok, ik aanvaard’ te klikken ga je akkoord met de gebruiksvoorwaarden van deze website.