Contacteer ons

Wij verbeteren je online aanwezigheid

Om je online aanwezigheid en zichtbaarheid te verbeteren is het belangrijk dat je voldoende inzet op internetmarketing. Dat zorgt voor meer bezoekers op je website, en dat resulteert dan weer in meer leads en sales. Ga jij samen met Green Bananas de uitdaging aan?

Wat houdt online marketing zoal in?

Internetmarketing, online marketing of digitale marketing omvat het beheer van marketing van producten en diensten via het internet. Ben je op zoek naar een partner die kan instaan voor de SEO- en contentmarketing, affiliate marketing, remarketing of retargeting, e-mailmarketing, zoekmachinemarketing of socialmediamarketing? Green Bananas verzorgt al deze diensten en zorgt ervoor dat jouw website en/of webshop meer zichtbaar is/zijn op het internet.

Alles begint bij je website. Hoe gaan we daarvoor te werk?

ontwerpfase

Van ruw idee tot de eerste voorstellen.

We starten met een design op basis van een concept of een briefing van de klant.

goedgekeurd design

Van goedkeuringsronde tot finaal goedgekeurd ontwerp.

Na verschillende goedkeuringsrondes wordt het design geperfectioneerd.

online marketing

Van final go tot drukwerk op maat.

Je ontvangt je finale ontwerp in de afgesproken vorm, als drukwerk of digitaal.

Meer dan enkel internetmarketing

Naast alles wat met internetmarketing te maken heeft, verzorgt Green Bananas ook maar al te graag de branding en het webdesign van websites en webshops, inclusief allerlei drukwerk op maat, van visitekaartjes tot flyers en catalogussen. We kunnen, nadat we je webshop gelanceerd hebben, ook instaan voor het webshopbeheer. Heb je al een idee voor een project maar weet je nog niet precies hoe het verder aan te pakken? Dan kun je het aan ons toevertrouwen en helpen we je je concept verder te ontwikkelen. Oh en heb je autobestickering nodig? Of enige andere vorm van communicatie? Maak een afspraak en we babbelen eens over je ideeën.

Enkele vragen en antwoorden over SEO en SEA

Wat is SEO?

SEO is het optimaliseren van (mobiele) websites voor mensen die zoekmachines gebruiken.

SEO ofwel Search Engine Optimization is het optimaliseren van een (mobiele) website door het verbeteren van interne en externe factoren van je website. Hier denken we aan technologie, content & autoriteit. Door SEO actief te gaan toepassen en optimaliseren zorgen we ervoor dat je op relevante zoekwoorden (keywords of trefwoorden) beter zult scoren in de zoekresultaten. In België denken we dan vooral aan Google.

Wat is SEA?

SEA staat voor Search Engine Advertising.

Belangrijke zoekmachines bieden het allemaal aan: betaalde advertenties gekoppeld aan bepaalde zoekwoorden of termen. Hiermee zorg je er dus voor dat je website naar boven komt bij de advertenties in bijvoorbeeld Google.

De advertenties in Google (Google AdWords) zijn te herkennen aan het woordje ‘Advertentie’. Verder lijken ze zoveel mogelijk op organische zoekresultaten, maar weet dus dat deze betaald worden door een adverteerder.

Wat is Search Engine Advertising

Wat kiezen? SEO of SEA? Beide?

In een ideaal traject combineer je beide. Het is belangrijk om te weten dat als je advertenties aankoopt je onmiddellijk aanwezig bent in zoekmachines en dat je zo direct leads kunt beginnen te generen. Maar ga je meer voor resultaten op langere termijn, dan is SEO onmisbaar. Scoren op een natuurlijke manier is immers key.

Wij bezorgen je steeds een duidelijk overzicht van hoe mensen op zoek gaan naar jouw product of dienst. Met de juiste strategie én een professioneel webdesign zorgen we ervoor dat je meer potentiële klanten aantrekt.

Kunnen social media iets betekenen voor mijn project?

Jawel! Mensen brengen heel veel tijd door op social media. De smartphone is altijd binnen handbereik. Daarom is je aanwezigheid op bijvoorbeeld Facebook & Instagram belangrijk. Niet per se in de eerste plaats met een promotionele insteek, maar je kunt effectief deze middelen gebruiken om je merk sterker en bekender te maken.

Let wel, er is een groot verschil tussen bijvoorbeeld Google en Facebook. Mensen die een product of dienst actief zoeken, die gebruiken Google. Social media zoals Facebook en Instagram kun je dan weer inzetten om je bezoekers opnieuw in aanraking te laten komen met je merk.

Welke online advertentievormen zijn er?

Je kunt online adverteren via zoekmachines en sociale media.

Via zoekmachines (vooral Google, maar in mindere mate ook Bing) bestaan er verschillende advertenties, elk met een specifiek nut:

  • Search Ads: om een dienst, product, website of bedrijf in de kijker te zetten in de zoekresultaten
  • Display Ads: om een dienst, product, website of bedrijf in de kijker te zetten op andere sites
  • Shopping Ads: om een specifiek product in de kijker te zetten bovenaan de zoekresultaten of op de Google Shoppingpagina

Wat is retargeting?

Retargeting is een heel gerichte manier van adverteren op social media als Facebook en Instagram. Je toont een advertentie aan mensen die eerder op je website zaten, met de bedoeling ze een duwtje in de rug te geven om terug te keren. Je bereikt dus alleen mensen die mogelijk al interesse hadden in je bedrijf, product of dienst. Daardoor is het een van de meest kostenefficiënte advertentiemethodes die er zijn.

Kan ik adverteren op social media?

Ja. Zoals je kunt adverteren via Google, kun je ook advertenties tonen op Facebook, Instagram en LinkedIn. Een uitstekend voorbeeld van social media ads is retargeting: daarmee kun je surfers die ooit je website bezochten, advertenties tonen en zo terugbrengen naar je website of webshop.  Heel gericht, want je focust puur op mensen die al interesse hadden in je bedrijf.

Wij gaan volop voor conversie-optimalisatie.

Zo, je website of webshop staat live. Het was wellicht geen eitje, en je wil nu misschien even achteroverleunen in je bureaustoel. Wachten tot de bezoekers hun weg naar je unieke, prachtige plekje op het internet vinden. Wel. Neen. Zo werkt het niet echt. Er zijn immers zooooo veel sites, en de kans dat een bezoeker toevallig op je site terechtkomt, zonder dat je er iets voor gedaan hebt, is klein. Logisch.

Daar komt internetmarketing om het hoekje kijken. Afhankelijk van je project en je doelen zijn er verschillende opties. Je kunt inzetten op één bepaalde vorm van online marketing, maar meestal is het een combinatie van verschillende vormen, waaronder SEO, SEA, e-mailmarketing en contentmarketing, die ervoor zorgt dat de juiste doelgroepen op je site terechtkomen. Voordat ze daar belanden, hebben we hun bezoek natuurlijk optimaal voorbereid: de knop om een offerte aan te vragen prominent naar voor gebracht, het bestelproces geoptimaliseerd, je brochure eenvoudig lees- of downloadbaar gemaakt. Op die manier optimaliseren we je conversie. Zo wordt je website of webshop veel meer dan dat mooie plekje op het internet.

Ons team bestaat uit design loving marketeers. We verzorgen de digitale marketing van verschillende bedrijven, van klein tot groot. Misschien ook van het jouwe? Snuister alvast eens door ons portfolio en bel of mail ons als je een klik voelt.

Op zoek naar een partner voor jouw internetmarketing?

Green Bananas bijt zich graag vast in jouw online marketing. Wil je meer bezoekers op je website? Laat het ons weten en we bekijken hoe we jou kunnen helpen.

Privacy Preferences
Wij gebruiken cookies op deze site om uw gebruikerservaring te verbeteren. Door op ‘Ok, ik aanvaard’ te klikken ga je akkoord met de gebruiksvoorwaarden van deze website.