Contacteer ons

Meer verkopen en tegelijk minder workload? Wij zorgen ervoor

Of we dan misschien een beetje lui zijn? Nee. Bijlange niet. Met marketing automation zorgen we er gewoon voor dat je het maximum haalt uit alle beschikbare online informatie over je doelgroep.

Marketing Automation: less is more.

Een bezoek aan je website of een van je sociale media profielen, een klik op een link… het levert je stuk voor stuk een schat aan nuttige informatie op over je (potentiële) klanten. Van gegevens over de persoon zelf tot informatie over zijn of haar interesse in je producten of diensten en nog veel meer. Het aanbod is eindeloos.

Je zou zowaar door het bos de bomen niet meer zien (en nee, dat is geen foutje).  Er is zoveel informatie beschikbaar dat het een hels karwei kan zijn om uit die data ook de meest relevante informatie te halen. Of om er acties aan te koppelen. En dan zijn veel van die acties ook nog eens heel vaak terugkerende taken …

Wij kunnen je daarbij helpen! Nee, we gaan echt niet met een vergrootglas alle data analyseren. In de plaats daarvan werken we samen met jou een marketing automation oplossing op maat uit. Zo kan een groot deel van de terugkerende taken in de toekomst automatisch uitgevoerd worden en dat heeft zo zijn voordelen:

  • Er wordt veel meer data geanalyseerd
  • Je krijgt een veel duidelijker beeld van je doelgroep (en de verschillende deelsegmenten)
  • Je kunt content veel beter afstemmen op de groep die je target. Je (potentiële) klant krijgt exact te zien wat hij nodig heeft
  • Er wordt automatisch een gepaste actie uitgevoerd op binnenkomende leads en daardoor bereik je meer (potentiële) klanten

Geweldig toch? Enne… dat levert ook allemaal nog eens extra verkoop op! Echt!

In 3 stappen naar marketing automation

ontwerpfase

Een goeie babbel.

We gaan samen met jou na wat precies je doelstellingen zijn. Wie wil je bereiken? Hoe wil je dat doen? En vooral: wat wil je hen laten doen?

communicatie Aalst

We nemen een vergrootglas.

Oké, nee, niet echt natuurlijk, maar we bekijken wel je doelgroep tot in de kleinste details en definiëren een aantal deelsegmenten.

communicatiebureau

Tijd voor het echte werk.

Samen met jou definiëren we acties voor elk doelsegment. Uiteraard implementeren we ook alles, zodat jij je geen zorgen hoeft te maken.

En dan is het aan jullie?

Goh, een beetje wel natuurlijk maar we volgen het ook graag allemaal mee op. We maken daarvoor rapporten die we ook graag delen met jou. Zo weten we perfect wat marketing automation jou concreet oplevert, welke acties werken en welke minder. En we sturen uiteraard bij waar nodig.

We doen ook nog wel wat andere dingen. Marketing is nu eenmaal helemaal ons ding en dus kun je bij ons terecht voor SEO-optimalisatie, social media marketing, e-mailmarketing, retargeting campagnes, GoogleAds … Eigenlijk voor alles wat met marketing te maken heeft. En we zijn thuis in webdesign en website-ontwikkeling. We maken dus ook graag de perfecte landingspagina’s voor alle gedefinieerde doelsegmenten en de daaraan verbonden acties.

Vragen én antwoorden over communicatie

What's the deal met contentmarketing?

Met contentmarketing gebruik je consistent kwalitatieve, relevante content om je doelgroep aan te trekken, te behouden en liefst ook nog eens te converteren tot klant. In een zee van content is het zaak om op te vallen. Wij ondersteunen je graag om een contentplan op te stellen waarmee je jouw doelen bereikt.

Hoe bepaal ik mijn communicatiestrategie?

Welk verhaal wil je vertellen? Hoe vertellen je concurrenten dat verhaal? Hoe spreek je je doelgroep het beste aan? Welke kanalen gebruik je daarvoor het beste? Hoe springt jouw boodschap eruit? Welke beelden ondersteunen jouw woorden het beste? Oké, dat zijn nu gewoon een heleboel extra vragen. Maar hét antwoord op zo’n complexe vraag vind je ook niet in 1, 2, 3. Neem contact op met ons team en we babbelen er graag eens uitgebreider over.

Kunnen jullie mijn website vertalen?

Met plezier! Welke bron- en doeltaal ook, wij kunnen de juiste mensen inschakelen om jouw website te vertalen en zo je doelgroep uit te breiden.

Waarvoor zijn social media nuttig als bedrijf?

Mensen brengen heel veel tijd door op social media. Met een smartphone – constant binnen handbereik – is je aanwezigheid op bijvoorbeeld Facebook & Instagram belangrijk. Je kunt, met een correcte strategiebepaling, deze middelen gebruiken om je merk sterker en bekender te maken. Bovendien kun je social media gebruiken als promotiekanaal. Er zijn natuurlijk nog meer manieren waarop en redenen waarvoor social media voor jouw zaak nuttig kunnen zijn. Kom eens langs en we bespreken graag de mogelijkheden.

Deze bedrijven vertrouwden op ons voor marketing automation.

Meer verkoop met minder werk? Het kan met marketing automation. Echt. Marketing automation is echter een teamsport: er moet immers steeds voldoende interessante en relevante content beschikbaar zijn (blogposts, nieuws, acties …). Voor een goed werkend verhaal moeten ook een heel spectrum aan ‘standaard’ opvolgingsmails, activatiemails en call-to-action-mails opgesteld worden.

Of je verhaal ook goed werkt hangt bovendien ook af van het aantal bezoekers van je website of sociale media kanalen, clicks op posts of advertenties … Dat levert je immers de broodnodige leads op om ook echt resultaat te halen uit marketing automation. Boeiend. Toch? Alle aspecten van marketing komen samen in één proces. Oh ja, wij helpen je graag met al die verschillende zaken. We zijn niet voor niets een marketing- en communicatiebureau dat al meer dan tien jaar meedraait.

Op zoek naar een partner voor marketing automation?

Gevonden! Ons team denkt graag mee na over de automatisering van (een deel) van jouw marketingstrategie.

Privacy Preferences
Wij gebruiken cookies op deze site om uw gebruikerservaring te verbeteren. Door op ‘Ok, ik aanvaard’ te klikken ga je akkoord met de gebruiksvoorwaarden van deze website.