Minder werken en toch meer verkopen? Wij zorgen ervoor!
En dat is geen sprookje. Helemaal niet zelfs. Met marketing automation halen we gewoon het maximum uit alle beschikbare online informatie over je doelgroep. En daardoor stijgt dus je verkoop. Zonder dat je harder moet werken. Klinkt goed, niet?
Marketing Automation: less is more.
Een Website bezocht? Een sociale media profiel bekeken? Een link geopend? Dan heb je meteen ook heel wat informatie over jezelf gedeeld. En dat doen dus ook je (potentiële) klanten. Je krijgt zo toegang tot een bijna eindeloze stroom informatie: van gegevens over de persoon zelf tot informatie over zijn of haar interesse in je producten of diensten en nog veel meer. De hoeveelheid beschikbare data is zo groot dat het niet altijd eenvoudig is om er ook de meest relevante informatie uit te halen. Of om er acties aan te koppelen. En dan zijn veel van die acties ook nog eens heel vaak terugkerende taken …
And that is where we come in … Haja, want als marketingbureau weten we perfect welke informatie beschikbaar is en hoe we al die gegevens kunnen inzetten om extra conversies te genereren. En daar gaan we dus mee aan de slag. We combineren onze kennis en ervaring met jouw doelstellingen en werken samen met jou een marketing automation oplossing op jouw maat uit. En dat betekent dus dat een groot deel van de terugkerende taken in de toekomst automatisch uitgevoerd kunnen worden. Top toch? En als je dan weet dat …
- Er veel meer data geanalyseerd wordt
- Je zo een veel duidelijker beeld van je doelgroep (en de verschillende deelsegmenten) krijgt
- Je op die manier content veel beter kunt afstemmen op de groep die je target. Je (potentiële) klant krijgt exact te zien wat hij nodig heeft
- Er automatisch een gepaste actie wordt ondernomen op binnenkomende leads waardoor je meer (potentiële) klanten bereikt
Bijna te mooi om waar te zijn … Bijna. Enne… dat levert ook allemaal nog eens extra verkoop op! Hoeveel 1+1 is? In dit geval? 3. Zonder twijfel.
In 3 stappen naar marketing automation
Een goeie babbel.
We gaan samen met jou na wat precies je doelstellingen zijn. Wie wil je bereiken? Hoe wil je dat doen? En vooral: wat wil je hen laten doen?
We nemen een vergrootglas.
Oké, nee, niet echt natuurlijk, maar we bekijken wel je doelgroep tot in de kleinste details en definiëren een aantal deelsegmenten.
Tijd voor het echte werk.
Samen met jou definiëren we acties voor elk doelsegment. Uiteraard implementeren we ook alles, zodat jij je geen zorgen hoeft te maken.
En dan is het aan jullie?
Goh, een beetje wel natuurlijk. Al weten we eigenlijk toch ook wel graag wat het marketing automation jou concreet oplevert. We bekijken ook in detail welke acties werken en welke minder en waar nodig sturen we bij uiteraard. Enne, … we delen al die informatie natuurlijk met jou.
We doen trouwens nog heel wat meer. Als marketing- en communicatiespecialist kunnen we je helpen bij al je online en offline marketing en communicatie. Je website beter vindbaar maken met SEO-optimalisaties? Geen probleem. Hulp nodig bij social media marketing, e-mailmarketing, retargeting campagnes, Google Ads campagnes? Doen we ook. Grafisch ontwerp nodig? Een brochure of flyer? Wij zorgen ervoor. En we zijn thuis in webdesign en website-ontwikkeling. We maken dus ook graag de perfecte landingspagina’s voor alle gedefinieerde doelsegmenten en de daaraan verbonden acties.
Vragen én antwoorden over Google Analytics
Wat is Google Analytics?
Is Google Analytics gratis?
Kan je Google Analytis gebruiken voor elke website?
Hoe moeilijk is het om de analysetool van Google te gebruiken?
Hoe zorg ik voor minder websiteverlaters?
Google Analytics vs. Google Analytics 4 (GA4), wat is het verschil?
Deze bedrijven vertrouwden op ons voor marketing automation.
Sprookjes bestaan. Met marketing automation kun je meer verkopen met minder werk. Al komt natuurlijk wel een en ander bij kijken. Voor een goed werkend verhaal moeten heel wat ‘standaard’ opvolgingsmails, activatiemails en call-to-aciton-mails opgesteld worden. En er moet ook steeds voldoende interessante en relevante content beschikbaar zijn (blogposts, nieuws, acties …).
Voor een goed resultaat heb je bovendien ook voldoende bezoekers van je website of sociale media kanalen nodig. Ook clicks op posts of advertenties zijn van groot belang, net zoals nog wel een aantal andere elementen. Dat levert je immers de broodnodige leads op om ook echt resultaat te halen uit marketing automation. Geweldig toch? Alle aspecten van marketing komen samen in één proces. Oh ja, wij helpen je graag met al die verschillende zaken. We zijn niet voor niets een marketing- en communicatiebureau dat al meer dan tien jaar meedraait.