Contacteer ons Schrijf je in op de nieuwsbrief

Nood aan een (online) marketing scan? Contacteer ons

Website of webshop? Check. Resultaten? Heu … Iets minder? Je wil iets gloednieuws op de markt lanceren maarreh … Hoe pak je dat nu precies het beste aan? Green Bananas zorgt voor een marketing scan met duidelijke actiepunten.

Marketing scan? Hoe? Wie? Wat?

Jij wil groeien? Ha, dat treft! Dat willen wij ook voor jouw project of merk. En dus gaan we met zijn allen rond de tafel zitten. Nee, geen ronde (al staat ze in ons geval wel De Ridderstraat 😉). We doen dat niet één keer maar verschillende keren. We willen nu eenmaal het volledige plaatje duidelijk hebben om je te kunnen helpen. We gaan dus eerst met jou aan tafel zitten, dan met enkele teamleden, terug met jou … en zo verder, tot het eindresultaat bereikt is: een actieplan mét concrete doelstellingen, zodat jij weet op welke vlakken je aan je merk kan (laten) sleutelen om het te boosten.

Hoe gaan we te werk voor een marketingscan?

Stap 1 Ontwerpfase

Q&A-time!

We bezorgen je een vragenlijst met tientallen vragen over je bedrijf en wat je nu allemaal doet, marketinggewijs. We bespreken alles samen en stellen nóg meer vragen indien nodig.

Goedgekeurd design

Wij analyseren erop los!

Ons team van ervaren marketeers gaat aan de slag met jouw antwoorden en zet uiteraard heel wat stappen verder. We analyseren elk aspect van jouw bedrijf en marketing.

grafisch design

Actiepunten op maat

We gieten al onze bevindingen in een duidelijke presentatie of opsomming met concrete actiepunten waarmee je aan de slag kunt. Of waarmee wij voor jou verder aan de slag gaan, natuurlijk.

Wij gaan voluit voor conversie-optimalisatie

Jep! Met onze hele ploeg. En met jou natuurlijk. Aan de hand van een vragenlijst maken we een grondige analyse van de huidige marketingstatus. En daarna gaan we aan de slag: we zoeken opportuniteiten, stellen optimalisaties voor, doen een concurrentieanalyse … Enfin, zo’n beetje vanalles eigenlijk. Onze precieze aanpak en wat we precies bekijken? Ha, dat hangt ervan af. Onze aanpak is helemaal op maat en verschilt dus van merk tot merk.
Het resultaat van een marketing scan is wel altijd hetzelfde: we komen met een concrete aanzet of voorstel om je merk / project verder te laten rijpen, op korte, middellange en/of lange termijn. Rechttoe rechtaan, met concrete actiepunten. Van SEO-optimalisaties voor je website over internet marketing, Google Ads en social media marketing tot e-mailmarketing, wij zijn zo’n beetje van alle marketingmarkten thuis. We steken dan ook graag zelf de handen uit de mouwen om jouw merk te laten groeien. We aarzelen daarbij trouwens niet om bij te sturen waar nodig. Zo ben jij altijd zeker van het best mogelijke resultaat.
En je kunt natuurlijk ook perfect zelf aan het werk met het resultaat van de marketing scan.

Enkele vragen en antwoorden

Voor wie is een marketing scan nuttig?

Voor jou. Voor je concurrent die al lang geen nieuwe klanten meer over de vloer kreeg. Voor je favoriete kapperszaak die het over een andere boeg wilt gooien. Voor die ene nonkel die net zijn eigen webshop heeft gelanceerd, maar nog geen marketingstrategie heeft. Kortom: voor elke ondernemer die wilt groeien!

Waarom een concurrentie-analyse uitvoeren?

Als onderdeel van een marketing scan kan een concurrentie-analyse niet ontbreken. Wat is er nu leerrijker dan de sterktes en zwaktes van je concurrenten te ontdekken? Het spoort je aan om nog beter te doen én bovendien is het een ideale inspiratieboost!

Wat na een marketinganalyse op maat?

Dan steken we de koppen bij elkaar en steken we de handen uit de mouwen natuurlijk! Althans als je graag onze hulp wilt. Onze ervaren marketeers denken graag na over jouw mogelijkheden en doen je een voorstel gebaseerd op de analyses uit de marketing scan. Met deze voorstellen kunnen we dan aan de slag door de juiste doelstellingen op te zetten met een bijpassende strategie.

Benieuwd welke vragen we zoal beantwoorden met onze marketingscan?

We zetten er graag enkele op een rijtje:

  • Hoe goed scoort je website op dit moment?
  • Welke werkpunten zien we?
  • Hoe komen bezoekers op je site terecht?
  • Wat kun je afleiden uit de metingen?
  • Op welke kanalen ben je best aanwezig?
  • Welke types content kunnen waar ingezet worden?
  • Leveren je advertenties op social media iets op?
  • Zijn websiteoptimalisaties nodig om de doelen te bereiken?
  • Wat is de beste strategie voor conversie-optimalisatie?
  • Gaan we on- en offline marketing combineren?

Marketing scan laten uitvoeren?

Top idee! Ons team van ervaren marketeers helpt je graag op weg om jouw project (digitaal) nog verder te laten groeien, aan de hand van een marketing scan met duidelijke actiepunten. Interesse? Contacteer ons voor een eerste gesprek aan onze niet-zo-ronde tafel.

Privacy Preferences
Wij gebruiken cookies op deze site om uw gebruikerservaring te verbeteren. Door op ‘Ok, ik aanvaard’ te klikken ga je akkoord met de gebruiksvoorwaarden van deze website.