Contacteer ons

Nood aan een (online) marketing scan? Contacteer ons

Je hebt een website of webshop laten maken, maar de resultaten laten op zich wachten? Of je wil iets gloednieuws op de markt lanceren en bent op zoek naar de juiste marketingstrategie? Green Bananas zorgt voor een marketing scan met duidelijke actiepunten.

Wat kun je verwachten van een marketingscan?

Jij wil groeien. En laat dat nu net zijn wat wij ook willen voor jouw project of merk. Dus gaan we met z’n allen aan de ronde tafel in De Ridderstraat in Aalst zitten (oké nee, onze vergadertafels zijn rechthoekig, maar ze staan wél in De Ridderstraat 😉 ). Niet één keer, maar verschillende keren. Eerst met jou, dan met enkele teamleden, terug met jou … en zo verder, tot het eindresultaat bereikt is: een actieplan mét concrete doelstellingen, zodat jij weet op welke vlakken je aan je merk kan (laten) sleutelen om het te boosten. Aan jouw tafel kunnen we trouwens ook gaan zitten hé.

Hoe gaan we te werk voor een marketingscan?

ontwerpfase

Q&A-time!

We bezorgen je een vragenlijst met tientallen vragen over je bedrijf en wat je nu allemaal doet, marketinggewijs. We bespreken alles samen en stellen nóg meer vragen indien nodig.

goedgekeurd design

Wij analyseren erop los!

Ons team van ervaren marketeers gaat aan de slag met jouw antwoorden en zet uiteraard heel wat stappen verder. We analyseren elk aspect van jouw bedrijf en marketing.

grafisch design

Actiepunten op maat

We gieten al onze bevindingen in een duidelijke presentatie of opsomming met concrete actiepunten waarmee je aan de slag kunt. Of waarmee wij voor jou verder aan de slag gaan, natuurlijk.

Wij gaan volop voor conversie-optimalisatie

Na analyse van de huidige marketingstatus op basis van een vragenlijst bekijken we de markt, zoeken we opportuniteiten, stellen we mogelijke optimalisaties voor, doen we een concurrentieanalyse … Hoe we het precies aanpakken en wat we precies onder de loep nemen, is afhankelijk van merk tot merk. We werken dan ook enkel op maat. We nemen écht onze tijd om jouw (digitale) aanwezigheid en inspanningen te analyseren. Het eindresultaat van een marketing scan is wel altijd hetzelfde: een concrete aanzet of voorstel om je merk / project verder te laten rijpen, op korte, middellange en/of lange termijn. Rechttoe rechtaan, met concrete actiepunten. En dan kies je nog zelf: ga je er zelf mee aan de slag, of besteed je de actiepunten uit aan ons team?

Enkele vragen en antwoorden over SEA en SEO.

Wat is SEO?

SEO is het optimaliseren van (mobiele) websites voor mensen die zoekmachines gebruiken.

SEO ofwel Search Engine Optimization is het optimaliseren van een (mobiele) website door het verbeteren van interne en externe factoren van je website. Hier denken we aan technologie, content & autoriteit. Door SEO actief te gaan toepassen en optimaliseren zorgen we ervoor dat je op relevante zoekwoorden (keywords of trefwoorden) beter zult scoren in de zoekresultaten. In België denken we dan vooral aan Google.

Wat is SEA?

SEA staat voor Search Engine Advertising.

Belangrijke zoekmachines bieden het allemaal aan: betaalde advertenties gekoppeld aan bepaalde zoekwoorden of termen. Hiermee zorg je er dus voor dat je website naar boven komt bij de advertenties in bijvoorbeeld Google.

De advertenties in Google (Google AdWords) zijn te herkennen aan het woordje ‘Advertentie’. Verder lijken ze zoveel mogelijk op organische zoekresultaten, maar weet dus dat deze betaald worden door een adverteerder.

Wat is Search Engine Advertising

Wat kiezen? SEO of SEA? Beide?

In een ideaal traject combineer je beide. Het is belangrijk om te weten dat als je advertenties aankoopt je onmiddellijk aanwezig bent in zoekmachines en dat je zo direct leads kunt beginnen te generen. Maar ga je meer voor resultaten op langere termijn, dan is SEO onmisbaar. Scoren op een natuurlijke manier is immers key.

Wij bezorgen je steeds een duidelijk overzicht van hoe mensen op zoek gaan naar jouw product of dienst. Met de juiste strategie én een professioneel webdesign zorgen we ervoor dat je meer potentiële klanten aantrekt.

Kunnen social media iets betekenen voor mijn project?

Jawel! Mensen brengen heel veel tijd door op social media. De smartphone is altijd binnen handbereik. Daarom is je aanwezigheid op bijvoorbeeld Facebook & Instagram belangrijk. Niet per se in de eerste plaats met een promotionele insteek, maar je kunt effectief deze middelen gebruiken om je merk sterker en bekender te maken.

Let wel, er is een groot verschil tussen bijvoorbeeld Google en Facebook. Mensen die een product of dienst actief zoeken, die gebruiken Google. Social media zoals Facebook en Instagram kun je dan weer inzetten om je bezoekers opnieuw in aanraking te laten komen met je merk.

Welke online advertentievormen zijn er?

Je kunt online adverteren via zoekmachines en sociale media.

Via zoekmachines (vooral Google, maar in mindere mate ook Bing) bestaan er verschillende advertenties, elk met een specifiek nut:

  • Search Ads: om een dienst, product, website of bedrijf in de kijker te zetten in de zoekresultaten
  • Display Ads: om een dienst, product, website of bedrijf in de kijker te zetten op andere sites
  • Shopping Ads: om een specifiek product in de kijker te zetten bovenaan de zoekresultaten of op de Google Shoppingpagina

Wat is retargeting?

Retargeting is een heel gerichte manier van adverteren op social media als Facebook en Instagram. Je toont een advertentie aan mensen die eerder op je website zaten, met de bedoeling ze een duwtje in de rug te geven om terug te keren. Je bereikt dus alleen mensen die mogelijk al interesse hadden in je bedrijf, product of dienst. Daardoor is het een van de meest kostenefficiënte advertentiemethodes die er zijn.

Kan ik adverteren op social media?

Ja. Zoals je kunt adverteren via Google, kun je ook advertenties tonen op Facebook, Instagram en LinkedIn. Een uitstekend voorbeeld van social media ads is retargeting: daarmee kun je surfers die ooit je website bezochten, advertenties tonen en zo terugbrengen naar je website of webshop.  Heel gericht, want je focust puur op mensen die al interesse hadden in je bedrijf.

Na onze marketingscan krijg je een antwoord op vragen als:

  • Hoe goed scoort je website op dit moment?
  • Welke werkpunten zien we?
  • Hoe komen bezoekers op je site terecht?
  • Wat kun je afleiden uit de metingen?
  • Op welke kanalen ben je best aanwezig?
  • Welke types content kunnen waar ingezet worden?
  • Leveren je advertenties op social media iets op?
  • Zijn websiteoptimalisaties nodig om de doelen te bereiken?
  • Wat is de beste strategie voor conversie-optimalisatie?
  • Gaan we on- en offline marketing combineren?

Marketing scan laten uitvoeren?

Goed idee! Ons ervaren team helpt je graag op weg om jouw project (digitaal) nog verder te laten groeien, aan de hand van een marketing scan met duidelijke actiepunten. Interesse? Contacteer ons voor een eerste gesprek aan onze niet-zo-ronde tafel.

Privacy Preferences
Wij gebruiken cookies op deze site om uw gebruikerservaring te verbeteren. Door op ‘Ok, ik aanvaard’ te klikken ga je akkoord met de gebruiksvoorwaarden van deze website.