Contacteer ons Schrijf je in op de nieuwsbrief

Google Posts nu ook beschikbaar in Google Mijn Bedrijf

Heb je een eigen zaak? Dan wil je jezelf bekend maken en zo een klantenbestand opbouwen. Think big, wordt vaak gezegd, maar het is al heel wat als je lokaal de nodige voet aan grond hebt. Een belangrijke factor voor die lokale vindbaarheid, is je bedrijfsprofiel in Google Mijn Bedrijf. Heb je dit nog niet? Dan is het hoog tijd om daar verandering in te brengen. Google hecht veel belang aan deze pagina en voegt daarom continu nieuwe functies toe aan Google Mijn Bedrijf. Een van de functies is het plaatsen van Google Posts. Dat betekent dat je berichten kan plaatsen die zichtbaar worden op je bedrijfsprofiel in de Google zoekresultaten. En we weten allemaal hoe populair Google is voor zoekertjes!

Google Post maken

Wat zijn Google Posts?

Het principe van Google Posts is hetzelfde als bij Facebook, Twitter of Instagram. Je deelt een bericht via je bedrijfspagina. Deze berichten worden dan getoond wanneer iemand op zoek gaat naar jouw zaak, onder de adresgegevens. Door berichten te publiceren op jouw bedrijfsprofiel kan je rechtstreeks vanuit de zoekresultaten in interactie treden met je doelgroep.

Google Posts is vooral interessant om specifieke informatie te delen met je (be)zoekers:

  • promoties of speciale acties
  • events
  • nieuwste producten/diensten
  • uitgelichte producten/diensten

Bovendien kan je de post-applicatie ook gebruiken om inschrijvingen op je nieuwsbrief te genereren of bestellingen/reservaties binnen te krijgen.

Hoe voeg je Google Posts toe?

Benieuwd hoe je zelf aan de slag kan gaan en je eerste Google post maken? Bekijk onderstaande video!

Het resultaat ziet er dan zo uit:

Hoe een Google Post maken - resultaat

Voordelen voor je bedrijf

Doorgaans gaat iedereen op zoek naar een bedrijf via Google. Google toont op haar beurt bedrijven die aansluiten bij die zoekopdracht. Als je berichten plaatst op je Mijn Bedrijf pagina in Google, vertel je de (be)zoeker al direct een pak meer dan wat je normaal zou doen. Je start alvast met de promotie van je diensten of producten, nog voor de (be)zoeker doorgeklikt heeft naar je website. Het is een eenvoudige en snelle manier om mensen in de oriëntatiefase te overtuigen om naar jouw site door te klikken in de plaats van verder te zoeken. Google Posts blijven echter niet eindeloos in je zoekresultaat staan, daarom is het belangrijk om ook te focussen op een eigen blog, wat dan weer een positieve impact heeft op je SEO rankings.

Lokale SEO verbeteren met Google Posts

Wat betekent dit voor SEO?

Grote bedrijven claimen vaak de resultatenpagina’s. Met Google Posts krijgen ook lokale bedrijven de kans om hun diensten of producten in de kijker te zetten. We merken dat het gebruik van Google Posts een positieve meerwaarde heeft op je contentstrategie en dus ook conversies via Google. Geeft iemand een lokale zoekopdracht in, dan heeft die persoon waarschijnlijk de intentie om lokaal van die specifieke dienst of dat product gebruik te maken (lokale SEO is een must!). Door je bedrijfsprofiel in Google en dus ook Google Posts actief te gebruiken, kan je ervoor zorgen dat jouw bedrijf in het oog springt en dus tot een nieuwe klant leidt.

Wil jij jouw lokale bekendheid vergroten en beter scoren in Google zoekresultaten door goede SEO content, een kwalitatieve blog en een goede bedrijfspagina? Contacteer ons en samen gaan we aan de slag om jouw potentiële klanten zo efficiënt en effectief mogelijk te bereiken.

Privacy Preferences
Wij gebruiken cookies op deze site om uw gebruikerservaring te verbeteren. Door op ‘Ok, ik aanvaard’ te klikken ga je akkoord met de gebruiksvoorwaarden van deze website.