Contacteer ons

Wil jij inzetten op online marketing?

Meer bezoekers op je website, meer leads en meer sales – dat is je doel? Wel, wij helpen je graag om je doelen te bereiken met online marketing en strategieën die passen bij je merk.

Wat is online marketing?

Je hebt misschien al enkele jaren een bloeiende zaak die je offline runt: je verkoopt je producten vanuit je bakstenen winkel. Daarvoor weet je intussen goed hoe de zaken aan te pakken. Wil je je product of dienst echter ook online aanbieden, dan vraagt dat een ietwat andere benadering. Wie kaas gegeten heeft van online marketing, internetmarketing of digitale marketing, houdt zich bezig met de vraag hoe producten en diensten via online kanalen bij potentiële klanten te brengen. Tot de mogelijkheden behoren retargeting, e-mailmarketing, Google Shopping, SEO, Google Ads, contentmarketing en social media marketing. Enneuhm, daar hebben wij veel kaas van gegeten. We worden dan ook graag je partner in de wereld van online marketing.

We beginnen met je website. Hoe gaan we daarvoor te werk?

ontwerpfase

Van ruw idee tot de eerste voorstellen.

We starten met een design op basis van een concept of een briefing van de klant.

goedgekeurd design

Van goedkeuringsronde tot finaal goedgekeurd ontwerp.

Na verschillende goedkeuringsrondes wordt het design geperfectioneerd.

marketingbureau

Van final go tot drukwerk op maat.

Je ontvangt je finale ontwerp in de afgesproken vorm, als drukwerk of digitaal.

Meer dan enkel internetmarketing

Als online marketingbureau houden we ons, naast alles wat met internetmarketing zelf te maken heeft, natuurlijk ook graag bezig met andere aspecten in de wereld van marketing. Weet je nog niet goed hoe je idee echt uit te werken, hoe alles aan te pakken? Dan denken we graag mee na over jouw concept. Is je concept klaar maar heb je enkel nog een website of webshop nodig? Dan kun je die door ons team van experts laten maken. Voor allerlei grafisch werk kun je ook bij ons terecht: webdesign, logo-ontwerp, visitekaartjes, brochures, autobestickering en nog veel meer. Maak een afspraak en we babbelen eens over je ideeën.

Enkele veelgestelde vragen over SEO en SEA

Wat is SEO?

SEO is het optimaliseren van (mobiele) websites voor mensen die zoekmachines gebruiken.

SEO ofwel Search Engine Optimization is het optimaliseren van een (mobiele) website door het verbeteren van interne en externe factoren van je website. Hier denken we aan technologie, content & autoriteit. Door SEO actief te gaan toepassen en optimaliseren zorgen we ervoor dat je op relevante zoekwoorden (keywords of trefwoorden) beter zult scoren in de zoekresultaten. In België denken we dan vooral aan Google.

Wat is SEA?

SEA staat voor Search Engine Advertising.

Belangrijke zoekmachines bieden het allemaal aan: betaalde advertenties gekoppeld aan bepaalde zoekwoorden of termen. Hiermee zorg je er dus voor dat je website naar boven komt bij de advertenties in bijvoorbeeld Google.

De advertenties in Google (Google AdWords) zijn te herkennen aan het woordje ‘Advertentie’. Verder lijken ze zoveel mogelijk op organische zoekresultaten, maar weet dus dat deze betaald worden door een adverteerder.

Wat is Search Engine Advertising

Wat kiezen? SEO of SEA? Beide?

In een ideaal traject combineer je beide. Het is belangrijk om te weten dat als je advertenties aankoopt je onmiddellijk aanwezig bent in zoekmachines en dat je zo direct leads kunt beginnen te generen. Maar ga je meer voor resultaten op langere termijn, dan is SEO onmisbaar. Scoren op een natuurlijke manier is immers key.

Wij bezorgen je steeds een duidelijk overzicht van hoe mensen op zoek gaan naar jouw product of dienst. Met de juiste strategie én een professioneel webdesign zorgen we ervoor dat je meer potentiële klanten aantrekt.

Kunnen social media iets betekenen voor mijn project?

Jawel! Mensen brengen heel veel tijd door op social media. De smartphone is altijd binnen handbereik. Daarom is je aanwezigheid op bijvoorbeeld Facebook & Instagram belangrijk. Niet per se in de eerste plaats met een promotionele insteek, maar je kunt effectief deze middelen gebruiken om je merk sterker en bekender te maken.

Let wel, er is een groot verschil tussen bijvoorbeeld Google en Facebook. Mensen die een product of dienst actief zoeken, die gebruiken Google. Social media zoals Facebook en Instagram kun je dan weer inzetten om je bezoekers opnieuw in aanraking te laten komen met je merk.

Welke online advertentievormen zijn er?

Je kunt online adverteren via zoekmachines en sociale media.

Via zoekmachines (vooral Google, maar in mindere mate ook Bing) bestaan er verschillende advertenties, elk met een specifiek nut:

  • Search Ads: om een dienst, product, website of bedrijf in de kijker te zetten in de zoekresultaten
  • Display Ads: om een dienst, product, website of bedrijf in de kijker te zetten op andere sites
  • Shopping Ads: om een specifiek product in de kijker te zetten bovenaan de zoekresultaten of op de Google Shoppingpagina

Wat is retargeting?

Retargeting is een heel gerichte manier van adverteren op social media als Facebook en Instagram. Je toont een advertentie aan mensen die eerder op je website zaten, met de bedoeling ze een duwtje in de rug te geven om terug te keren. Je bereikt dus alleen mensen die mogelijk al interesse hadden in je bedrijf, product of dienst. Daardoor is het een van de meest kostenefficiënte advertentiemethodes die er zijn.

Kan ik adverteren op social media?

Ja. Zoals je kunt adverteren via Google, kun je ook advertenties tonen op Facebook, Instagram en LinkedIn. Een uitstekend voorbeeld van social media ads is retargeting: daarmee kun je surfers die ooit je website bezochten, advertenties tonen en zo terugbrengen naar je website of webshop.  Heel gericht, want je focust puur op mensen die al interesse hadden in je bedrijf.

Ons doel: conversie-optimalisatie.

Wil je online succes oogsten, dan denk je misschien dat je ‘gewoon even snel’ een website moet laten maken. Een mooie site, meer heb je niet nodig, toch? En de bezoekers zullen je wel weten te vinden, zeker? Helaas, zo simpel is het niet. Wil je je product of dienst online aanbieden, dan zul je voldoende inspanningen moeten (laten) leveren om sales of leads te genereren. Afhankelijk van je project en je doelen zijn er verschillende opties voor je online marketing, zoals contentmarketing, e-mailmarketing, socialmediamarketing en zoekmachinemarketing.

Dankzij de selectie van de juiste mix voor jouw product of dienst willen we je online vindbaarheid verhogen. Conversie-optimalisatie is de drijfveer: zorgen dat de bezoeker van je website niet enkel bezoekt, maar ook effectief iets doet. Wat die actie precies is, bepalen we op voorhand. Het bezoek zelf bereiden we ook optimaal voor: het bestelproces is duidelijk, de offerte-knop staat waar hij moet staan, je brochure is eenvoudig downloadbaar. En zo wordt je website of webshop veel meer dan gewoon een mooie site op het internet.

Ons team bestaat uit design loving marketeers. We verzorgen als online marketingbureau de marketing van verschillende bedrijven, van klein tot groot. Misschien ook van het jouwe? Snuister alvast eens door ons portfolio en bel of mail ons als je een klik voelt.

Op zoek naar een partner voor jouw online marketing?

Wil je je online aanwezigheid vergroten? Of wil je je zaak starten en meteen overal aanwezig zijn? Wij helpen je graag op weg.

Privacy Preferences
Wij gebruiken cookies op deze site om uw gebruikerservaring te verbeteren. Door op ‘Ok, ik aanvaard’ te klikken ga je akkoord met de gebruiksvoorwaarden van deze website.