Contacteer ons Schrijf je in op de nieuwsbrief

SEO-analyse nodig? Zorgen we voor.

Verschijnt jouw website niet bovenaan op Google bij het intikken van een belangrijk keyword? Dan is het hoog tijd om je content te optimaliseren om meer potentiële klanten te bereiken. Met een SEO-analyse nemen we je website onder de loep om inzicht te krijgen in hoe goed je scoort in de zoekmachines. En dat vormen we om naar een concreet actieplan.

Waarom een SEO-scan laten uitvoeren?

  • Na een SEO-analyse zul je weten hoe je potentiële klanten (beter) naar je website kunt trekken.
  • Je weet waar je sterktes en zwaktes liggen en waar je dus aan kunt werken.
  • Ook na het analyseren van je website helpen we jou met de aanpassingen die nodig zijn om je doelen te bereiken. Want als experts weten wij precies hoe de vork in de SEO-steel zit.

Wil je een SEO-check van je website laten uitvoeren? Da’s kinderspel voor Green Bananas!

In drie stappen een SEO-analyse

Stap 1 Ontwerpfase

Q&A-time!

We overlopen samen je doelen aan de hand van een aantal vragen over je bedrijf en wat je nu allemaal doet, SEO-gewijs. We bespreken alles samen en stellen nóg meer vragen indien nodig.

Goedgekeurd design

Enter: SEO-scan

Ons team van ervaren marketeers gaat aan de slag. We analyseren elk aspect van jouw website, evalueren je huidige Google posities, lichten je Google Analytics door etc.

website kinesist

Actiepunten op maat

We gieten al onze bevindingen in een duidelijke presentatie of opsomming met concrete actiepunten waarmee je aan de slag kunt. Of waarmee wij voor jou verder aan de slag gaan, natuurlijk.

Naast een SEO-check van je website helpen we jou ook graag met andere zaken

Ons communicatiebureau is als een duizendpoot. Naast SEO-analyses kun je bij ons ook aankloppen voor je webdesign of een nieuwe webshop. Maar ook voor Google Ads, e-mailmarketing, socialmediamarketing, drukwerk en kassakoppelingen staan wij paraat. We helpen je graag op weg met je Google Analytics, voor beginners kan dat immers wat zoeken zijn, terwijl de informatie zo belangrijk is. Samen met de klant, jij dus, denken we na over de mogelijkheden en bedenken we een unieke strategie. Hoe we dat doen? Je leest het allemaal in onze werkwijze.

Ben je nu benieuwd welke projecten wij zoal hebben gerealiseerd? In ons portfolio tonen we met trots enkele van onze toppers. Zo werkten we al samen met Van Eyck Sport, Van De Moer Instruments, Occa en Mentes. Klinkt dat als muziek in de oren? Contacteer Green Bananas, wij staan in voor je SEO-analyse en meer.

Wat is SEO? We beantwoorden enkele veelgestelde vragen

Wat is SEO?

SEO is het optimaliseren van (mobiele) websites voor mensen die zoekmachines gebruiken. SEO ofwel Search Engine Optimization is het optimaliseren van een (mobiele) website door het verbeteren van interne en externe factoren van je website. Hier denken we aan technologie, content & autoriteit. Door SEO actief te gaan toepassen en optimaliseren zorgen we ervoor dat je op relevante zoekwoorden (keywords of trefwoorden) beter zult scoren in de zoekresultaten. In België denken we dan vooral aan Google.

Wat is SEA?

SEA staat voor Search Engine Advertising. Belangrijke zoekmachines bieden het allemaal aan: betaalde advertenties gekoppeld aan bepaalde zoekwoorden of termen. Hiermee zorg je er dus voor dat je website naar boven komt bij de advertenties in bijvoorbeeld Google. De advertenties in Google (Google AdWords) zijn te herkennen aan het woordje ‘Advertentie’. Verder lijken ze zoveel mogelijk op organische zoekresultaten, maar weet dus dat deze betaald worden door een adverteerder.   Wat is Search Engine Advertising

Wat kiezen? SEO of SEA? Beide?

In een ideaal traject combineer je beide. Het is belangrijk om te weten dat als je advertenties aankoopt je onmiddellijk aanwezig bent in zoekmachines en dat je zo direct leads kunt beginnen te generen. Maar ga je meer voor resultaten op langere termijn, dan is SEO onmisbaar. Scoren op een natuurlijke manier is immers key. Wij bezorgen je steeds een duidelijk overzicht van hoe mensen op zoek gaan naar jouw product of dienst. Met de juiste strategie én een professioneel webdesign zorgen we ervoor dat je meer potentiële klanten aantrekt.

Welke online advertentievormen zijn er?

Je kunt online adverteren via zoekmachines en sociale media. Via zoekmachines (vooral Google, maar in mindere mate ook Bing) bestaan er verschillende advertenties, elk met een specifiek nut:
  • Search Ads: om een dienst, product, website of bedrijf in de kijker te zetten in de zoekresultaten
  • Display Ads: om een dienst, product, website of bedrijf in de kijker te zetten op andere sites
  • Shopping Ads: om een specifiek product in de kijker te zetten bovenaan de zoekresultaten of op de Google Shoppingpagina

Kan ik SEA gebruiken voor retargeting?

Jazeker! Retargeting is een heel gerichte manier van adverteren op social media als Facebook en Instagram. Je toont een advertentie aan mensen die eerder op je website zaten, met de bedoeling ze een duwtje in de rug te geven om terug te keren. Je bereikt dus alleen mensen die mogelijk al interesse hadden in je bedrijf, product of dienst. Daardoor is het een van de meest kostenefficiënte advertentiemethodes die er zijn.

Wanneer heb ik een SEO-check nodig?

Via een SEO-scan ontdek je hoe goed je op SEO scoort en waar je aan kan werken om beter vindbaar te worden. Zowel voor, tijdens als na het lanceren van je website kan je best een analyse maken. Of je nu een kleine of grote ondernemer bent. Wil je weten hoe je het best jouw doelgroep kan bereiken? Wil je hoger scoren in Google? Of benieuwd waar je nog aan kan werken, SEO-gewijs? Wij voeren graag jouw SEO-check uit!

Wat als… de traffic op mijn website gestagneerd is?

Dan kan je maar best eens een SEO-check laten uitvoeren en bijhorende SEO-gerichte acties ondernemen. SEO is namelijk geen eenmalig iets, je moet er continu mee bezig zijn. En ook via gerichte SEA maak je op een relatief goedkope manier kans op nieuwe en meer websitebezoekers! Green Bananas bekijkt graag de mogelijkheden met jou.

Hoe komt mijn website bovenaan in Google?

Relevante content, lokale SEO, de juiste keywords, logische structuur, continu analyseren en bijsturen... Je ziet het, heel wat factoren spelen hierbij een rol, waardoor het vaak zeer tijdrovend is om hoog te scoren in Google. Door iemand anders te laten werken aan je SEO kan jij je focussen op waar je echt goed in bent.

Hoeveel kost SEA?

Jij bepaalt helemaal zelf welk budget je wilt besteden aan adverteren op Google. Tot op de cent! En dat maakt SEA net zo interessant, nietwaar?

Deze ondernemers werkten al samen met ons aan hun SEO

Potentiële klanten aantrekken? Met SEO verzet je de hoogste bergen. Ons verhaal start dan ook bij jou. Door te luisteren naar jouw wensen en door je merk echt te leren kennen, weten wij precies wat we moeten doen. Onze prioriteit is dan ook om jouw verhaal de wereld uit te sturen en je merk zo vindbaar mogelijk te maken. En dat met veel passie, deskundigheid en plezier.

Een communicatieplan voor een groot bedrijf opstellen of een kleine zelfstandige helpen met zijn website? Wij hebben expertise op elk vlak om van elk project een rijp project te maken! Benieuwd naar onze realisaties? In ons portfolio tonen we met trots de projecten waar wij een deel van uitmaken.

Wil je een SEO-analyse laten uitvoeren door een expert?

Wij nemen graag jouw website onder de loep en bezorgen je een actieplan om je website te optimaliseren!

Privacy Preferences
Wij gebruiken cookies op deze site om uw gebruikerservaring te verbeteren. Door op ‘Ok, ik aanvaard’ te klikken ga je akkoord met de gebruiksvoorwaarden van deze website.