Contacteer ons

Hoger in de zoekresultaten met SEO-optimalisatie

Wil je hoger scoren in de zoekresultaten? Snappen we volledig. Wie niet?! Met SEO-optimalisatie kunnen we je website SEO-proof maken én houden.

Wij verhogen jouw vindbaarheid

Zoekmachines. We gebruiken ze allemaal. Willen we iets weten of kopen, dan grijpen we vaak naar onze smartphone of computer. En we googelen. We klikken op het eerste resultaat, klikken wat in het rond om te zien of die site het antwoord biedt, keren terug naar de zoekresultaten als dat niet het geval is, gaan naar het volgende zoekresultaat, en zo verder. Tot we gevonden hebben wat we zochten. Zo gaat het bij jouw potentiële klanten ook. Je wil dus duidelijk zo hoog mogelijk in de zoekresultaten verschijnen als een surfer op zoek is naar jouw product of dienst. Enter: SEO-optimalisatie of zoekmachine-optimalisatie.

Zoekmachine-optimalisatie: hoe gaan we te werk?

ontwerpfase

Website- en keywordanalyse

Welke woorden gebruiken surfers om jouw product of dienst te vinden? Hoe wil jij gevonden worden? En hoe goed scoort je website nu?

goedgekeurd design

Optimalisatie & creatie

We optimaliseren je website op elk vlak dat relevant is voor je SEO-score, van de technische kant tot pure copy. We schrijven ook nieuwe teksten.

zoekmachine-optimalisatie

SEO staat nooit stil

SEO-optimalisatie is een langetermijnverhaal. Wil je bovenaan blijven staan, dan zijn regelmatige aanpassingen the way to score.

We zijn meer dan een SEO-bureau

SEO-optimalisatie zit ons dan misschien niet per se in de genen, maar we hebben het wel serieus in onze vingers. En niet alleen dat. Wil je een nieuwe website laten maken? Dan kun je op ons ervaren team rekenen. Ook van webshops ontwikkelen en webshops beheren hebben we verstand. Of wil je met Google Ads, Shopping of Display meer klanten aantrekken? Kunnen we voor zorgen. Denk je erover social media voor je bedrijf in te schakelen, maar weet je niet goed hoe je dat best aanpakt of heb je zelf geen tijd (of zin) om er écht mee bezig te zijn? Wij adviseren je graag en zorgen voor ideeën of een heuse contentkalender.

Wat is het verschil tussen SEO en SEA?

Wat is SEO?

SEO is het optimaliseren van (mobiele) websites voor mensen die zoekmachines gebruiken.

SEO ofwel Search Engine Optimization is het optimaliseren van een (mobiele) website door het verbeteren van interne en externe factoren van je website. Hier denken we aan technologie, content & autoriteit. Door SEO actief te gaan toepassen en optimaliseren zorgen we ervoor dat je op relevante zoekwoorden (keywords of trefwoorden) beter zult scoren in de zoekresultaten. In België denken we dan vooral aan Google.

Wat is SEA?

SEA staat voor Search Engine Advertising.

Belangrijke zoekmachines bieden het allemaal aan: betaalde advertenties gekoppeld aan bepaalde zoekwoorden of termen. Hiermee zorg je er dus voor dat je website naar boven komt bij de advertenties in bijvoorbeeld Google.

De advertenties in Google (Google AdWords) zijn te herkennen aan het woordje ‘Advertentie’. Verder lijken ze zoveel mogelijk op organische zoekresultaten, maar weet dus dat deze betaald worden door een adverteerder.

Wat is Search Engine Advertising

Wat kiezen? SEO of SEA? Beide?

In een ideaal traject combineer je beide. Het is belangrijk om te weten dat als je advertenties aankoopt je onmiddellijk aanwezig bent in zoekmachines en dat je zo direct leads kunt beginnen te generen. Maar ga je meer voor resultaten op langere termijn, dan is SEO onmisbaar. Scoren op een natuurlijke manier is immers key.

Wij bezorgen je steeds een duidelijk overzicht van hoe mensen op zoek gaan naar jouw product of dienst. Met de juiste strategie én een professioneel webdesign zorgen we ervoor dat je meer potentiële klanten aantrekt.

Kunnen social media iets betekenen voor mijn project?

Jawel! Mensen brengen heel veel tijd door op social media. De smartphone is altijd binnen handbereik. Daarom is je aanwezigheid op bijvoorbeeld Facebook & Instagram belangrijk. Niet per se in de eerste plaats met een promotionele insteek, maar je kunt effectief deze middelen gebruiken om je merk sterker en bekender te maken.

Let wel, er is een groot verschil tussen bijvoorbeeld Google en Facebook. Mensen die een product of dienst actief zoeken, die gebruiken Google. Social media zoals Facebook en Instagram kun je dan weer inzetten om je bezoekers opnieuw in aanraking te laten komen met je merk.

Welke online advertentievormen zijn er?

Je kunt online adverteren via zoekmachines en sociale media.

Via zoekmachines (vooral Google, maar in mindere mate ook Bing) bestaan er verschillende advertenties, elk met een specifiek nut:

  • Search Ads: om een dienst, product, website of bedrijf in de kijker te zetten in de zoekresultaten
  • Display Ads: om een dienst, product, website of bedrijf in de kijker te zetten op andere sites
  • Shopping Ads: om een specifiek product in de kijker te zetten bovenaan de zoekresultaten of op de Google Shoppingpagina

Wat is retargeting?

Retargeting is een heel gerichte manier van adverteren op social media als Facebook en Instagram. Je toont een advertentie aan mensen die eerder op je website zaten, met de bedoeling ze een duwtje in de rug te geven om terug te keren. Je bereikt dus alleen mensen die mogelijk al interesse hadden in je bedrijf, product of dienst. Daardoor is het een van de meest kostenefficiënte advertentiemethodes die er zijn.

Kan ik adverteren op social media?

Ja. Zoals je kunt adverteren via Google, kun je ook advertenties tonen op Facebook, Instagram en LinkedIn. Een uitstekend voorbeeld van social media ads is retargeting: daarmee kun je surfers die ooit je website bezochten, advertenties tonen en zo terugbrengen naar je website of webshop.  Heel gericht, want je focust puur op mensen die al interesse hadden in je bedrijf.

We zorgden voor content- en SEO-optimalisatie voor deze toppers.

Hoe komen bezoekers op jouw website terecht? Surfen ze rechtstreeks naar je website? Komen ze er voornamelijk terecht via social media? Trek je ze aan via advertenties? Of wil je vooral dat ze op een organische manier bij je terechtkomen, via de zoekmachines? Ons team van SEO-experts gaat aan de slag om jouw site SEO-proof te maken, of we beginnen helemaal opnieuw met een nieuwe website of webshop. Onze webdevelopers en copywriters werken daarbij nauw samen. SEO-optimalisatie gaat immers verder dan relevante content. Ook een heleboel technische aspecten beïnvloeden je ranking. Spreken we eens af om te bekijken wat we voor jouw project kunnen betekenen?

Wil je je ranking in Google verbeteren?

Is je website ergens verstopt in de diepste krochten van het internet? Ons team zet zich graag in om de gepaste SEO-aanpak te vinden en jouw vindbaarheid te verhogen.

Privacy Preferences
Wij gebruiken cookies op deze site om uw gebruikerservaring te verbeteren. Door op ‘Ok, ik aanvaard’ te klikken ga je akkoord met de gebruiksvoorwaarden van deze website.