Contacteer ons Schrijf je in op de nieuwsbrief

Waarvoor kan je beeldschermen inzetten in je winkel?

Beeldschermen in je winkel trekken niet alleen sneller de aandacht van je klant, ze kunnen ook op een positieve manier bijdragen tot de shopervaring. Waarvoor kan je ze gebruiken? Hieronder vind je een paar ideeën en tips.

Deel interessante weetjes en info

Heb je filmpjes die de werking of de sterke eigenschappen van een van je producten tonen? Dan kan je die laten afspelen om je klant op een leuke manier te informeren. Bied je ook diensten aan? Een slideshow die jouw diensten in de kijker zet, kan je klanten de nodige duw in de rug geven om voor jou te kiezen.

Toon de gezichten achter het bedrijf

En doe dat eventueel in combinatie met het afbeelden van de waarden en normen van je bedrijf. Je kan dit bijvoorbeeld doen aan de kassa, want op dat moment heeft je klant in principe al beslist welke producten hij wil aankopen. Het uitgelezen moment dus om het imago van je onderneming in de verf te zetten.

Communiceer over acties

Toon op een groot scherm je nieuwste producten, acties en evenementen. Het voordeel van beeldschermen is ook dat je de boodschappen gemakkelijk kan aanpassen. Daardoor kan je ook goed inspelen op bijvoorbeeld het weer. Is er regen voorspeld? Promoot dan warme chocolademelk. Veel zon? Milkshakes in de kijker! Heb je geen lopende actie? Dan kan je je klanten vragen om in te schrijven op je nieuwsbrief.

kleuradvies tool voor interactieCreëer meerwaarde (op een interactieve manier)

Als expert in jouw domein kan je meerwaarde creëren door bijvoorbeeld advies te geven. Doe dat op een interactieve manier om je klant nog persoonlijker te benaderen. Heb je bijvoorbeeld een cosmeticawinkel? Dan kan het een meerwaarde zijn om een kleuradvies-app te voorzien, waarbij klanten de kleur van hun ogen, de tint van hun huid en andere criteria kunnen ingeven, waarna geschikte producten worden getoond.

Promoot je social media kanalen

Ben je actief op Facebook, Instagram, Twitter, Pinterest …? Deel je social media kanalen op een beeldscherm in je winkel. Niet enkel het icoontje en de gebruikersnaam of paginanaam, maar toon ook wat fans zeggen op sociale media over jouw merk en/of moedig de klanten in je winkel aan om een foto te delen op hun social media en daarbij een bepaalde hashtag te gebruiken.

Integreer je webshop in de winkel

Meer en meer winkels, die oorspronkelijk enkel een fysieke winkel hadden en die recenter ook een website of webshop hebben, gaan die ook integreren in hun fysieke winkels. Waarom zou je je webshop een plekje geven in je fysieke winkel?

> Meer maten

Is de maat niet meer aanwezig in de winkel of in de stock? Dan kan je klant zelf of met jouw hulp in enkele klikken toch de gewenste maat bestellen of reserveren.

meer kleuren en maten> Meer kleuren (of andere varianten)

Als je niet voldoende ruimte hebt om alle variaties op een product uit te stallen in je winkel, kan je webshop, waarop de gehele productcatalogus terug te vinden is, de oplossing zijn. Zorg er dan ook voor dat je dit duidelijk communiceert.

> Inspireren

Vooral in de modewereld kan een functionaliteit waarmee suggesties voor geslaagde combinaties worden getoond een meerwaarde bieden. Ook op het moment dat je klant in de winkel is.

> Al gepakt en gezakt?

Komt er een klant in je winkel, duidelijk op het einde van een dagje shoppen? Als je je webshop in je winkel brengt, kan je er zo voor zorgen dat hij toch shopt, op dat moment, en ervoor kiest de bestelling thuis te laten leveren in plaats van met extra zakken te sleuren.

Wil je een goed functionerende website of webshop, met functionaliteiten die de winkelervaring van je klanten in je winkel zelf ook bevorderen? Contacteer ons en wij zorgen voor beeldschermen in je winkel!

Privacy Preferences
Wij gebruiken cookies op deze site om uw gebruikerservaring te verbeteren. Door op ‘Ok, ik aanvaard’ te klikken ga je akkoord met de gebruiksvoorwaarden van deze website.