Call to action voorbeelden die onweerstaanbaar ‘clickable’ zijn
We willen meer nieuwsbriefinschrijvingen. We willen meer contactaanvragen. We willen meer websitebezoekers. We willen meer… actie! En met ‘we’ bedoelen we niet alleen de groene bananen, maar elke ondernemer met een doel.
Spoiler alert: om tot actie over te gaan, is er een trigger nodig. Een onweerstaanbare, opvallende en duidelijke trigger die we een ‘call to action’ noemen. Ons doel van dit artikel? Call to action voorbeelden in de kijker zetten die echt werken en waar jij, als ondernemer, van kunt leren. Klaar? Actie!
CTA, marketingwoord van het jaar?
Toegegeven, de term ‘CTA’ rolt hier regelmatig over de tongen van onze copywriters. Een dag zonder ‘call to action’ is als een dag zonder… actie? Saai dus. Vraag je jou nu al de hele tijd af waarover we in hemelsnaam aan het praten zijn? Dan doen we nu al een eerste poging tot actie: Lees de betekenis van een ‘call to action’ hier!
Call to action voorbeelden uit ons repertoire
1. ‘Plan een gesprek in’ – Bockstael Accountants
Waarom is dit een goed call to action voorbeeld?
- Opvallend design
- Actief geschreven
- CTA wordt bijgestaan door relevante content
- Het doel is duidelijk
2. ‘Ontdek ons verhaal’ – Occa
Waarom is dit een goed call to action voorbeeld?
- Wekt nieuwsgierigheid op
- Kort en simpel
- Strategisch geplaatst: helemaal bovenaan de pagina
3. ‘Vraag jouw offerte aan’ – Scheerlinck BVBA
Waarom is dit een goed call to action voorbeeld?
- Persoonlijk: ‘jouw offerte’
- Actief
- Opvallend design
4. ‘Contacteer ons’ – Fraises de Guillaume
Waarom is dit een goed call to action voorbeeld?
- Aantrekkelijke opmaak
- CTA wordt bijgestaan door relevante content
- Op de juiste plaats
5. ‘In winkelwagen’ – Timmermans Tuinmeubelen
Waarom is dit een goed call to action voorbeeld?
- Creëert gevoel van urgentie (‘Op voorraad’)
- Extra triggers rondom CTA
6. ‘Give it to me, baby’ – Green Bananas
Waarom is dit een goed call to action voorbeeld?
- Uniek, speels, grappig
- Opvallend design
- Vanuit standpunt van de lezer: ‘Geef het aan MIJ’
Wil jij ook werken aan je actiegerichte content? Deze call to action voorbeelden zijn slechts een kleine selectie van wat wij als copywriters uit onze mouwen kunnen schudden. Bij deze nog een laatste, alomvattende vraag: ‘Suiker of melk bij de koffie?‘