Contacteer ons Schrijf je in op de nieuwsbrief

Hoe Google Mijn Bedrijf optimaliseren voor betere prestaties kan zorgen

Al gehoord van Google Mijn Bedrijf? Deze gratis marketingtool is jouw online visitekaartje met al je bedrijfsgegevens op. Maar nog belangrijker… het zorgt ervoor dat je op Google beter gevonden wordt door je doelgroep. Althans als je het juist aanpakt. Wij vertellen je graag waarom en hoe Google Mijn Bedrijf optimaliseren nieuwe werelden doet openen. But first things first… kan iemand eens uitleggen wat Google Mijn Bedrijf juist is?

Wat is Google Mijn Bedrijf?

Is Google Mijn Bedrijf een hele nieuwe wereld voor jou? Geloof ons, dan is het zeker de ontdekking waard. Eenvoudig gezegd is Google Mijn Bedrijf een bedrijfsprofiel op Google waar je jouw gegevens kunt achterlaten en zo klanten naar je toe kunt trekken. Een beetje zoals je Facebookprofiel, maar dan op Google natuurlijk.

Hoe belangrijk het is om dagelijks te lachen, zo belangrijk is het voor jou om een Google bedrijfsprofiel aan te maken voor jouw onderneming. En dat nemen wij heel serieus. Want een correct account op Google is de basis van een goede lokale SEO. En zoals je in onze blogpost over lokale SEO kon lezen, is dit een van de belangrijkste zaken om je leads positief te zien veranderen. Kortom: Google Mijn Bedrijf is een manier om je contactgegevens en meer vlot te delen met anderen op Google én jouw online vindbaarheid te verhogen wanneer mensen naar je onderneming zoeken op Google. Hoe? Google Mijn Bedrijf optimaliseren tot in de puntjes!
Google Business profiel

Hoe kan ik Google Mijn Bedrijf optimaliseren? Enkele tips:

Eerst en vooral moet je natuurlijk een bedrijfsprofiel aanmaken. Dat doe je online via deze link, of vraag om hulp aan Green Bananas! Gelukt? Wacht dan nog even met je vreugdedansje, want er zijn hier en daar nog wat zaken die je moet weten om zo goed mogelijk te scoren op Google!

1 | Vul je bedrijfsinformatie zo concreet en volledig mogelijk in

Hoe meer informatie je deelt, hoe meer Google je gaat vertrouwen en hoe groter de kans dat Google dit gaat belonen door je online zichtbaarheid te vergroten. Vul dus alle relevante onderdelen aan in je profiel zoals je adres, openingsuren, telefoonnummer… Zorg er wel steeds voor dat deze gegevens actueel zijn en identiek zijn aan de contactgegevens van je website.

2 | Bouw een band op met je doelgroep, ook via Google Mijn Bedrijf

Een andere tip om hoe Google Mijn Bedrijf optimaliseren is om je stem te laten horen. Sociale media is niet het enige middel waarmee je jouw doelgroep beter kunt leren kennen door in interactie te gaan. Ook via je bedrijfsprofiel op Google kun je vragen beantwoorden van klanten, reviews lezen, berichten delen… Door een conversatie aan te gaan creëer je een vertrouwde omgeving en ook dat heeft invloed op de zoekresultaten!

Je kunt relevante informatie delen via een post, zoals leuke nieuwtjes, vacatures, belangrijke evenementen en aantrekkelijke calls-to-action. Zo wek je de interesse op en leid je extra verkeer naar je website.
video voor Google Mijn Bedrijf

3 | Optimaliseer je Google Mijn Bedrijf met video’s en foto’s

Jawel, ook op Google Mijn Bedrijf mag je jouw mooiste glimlach of beste woorden bovenhalen. Niet veel mensen weten dit, maar op Google kun je berichten met beelden posten. Bijvoorbeeld van je pand, het team, je producten… Volgens Google zou je 35% meer klikken naar je website hebben wanneer je aantrekkelijke en professionele foto’s en video’s plaatst op je profiel.

Wil je een bedrijfsvideo of animatievideo laten maken? Wij doen ook aan videomarketing en creëren met plezier video’s die passen bij je bedrijf.

4 | Toon je productaanbod in je Google bedrijfsprofiel

Door je producten te tonen op je account (indien van toepassing) geef je jouw klanten een beter beeld van je bedrijf. Daarenboven is het een manier om Google beter te laten begrijpen wat voor bedrijf je bent, zodat Google exact weet wie interesse heeft in jouw aanbod. Google Mijn Bedrijf optimaliseren, hoe gemakkelijk is dat wel niet?!

5 | Wees steeds up to date met de laatste trends van Google Mijn Bedrijf

Als laatste tip geven we graag mee dat het o-zo belangrijk is om je profiel steeds up-to-date te houden. Een nieuw adres? Nieuwe producten? … Laat het je doelgroep (én Google) weten. Ook de nieuwste trends van Google Mijn Bedrijf en nieuwste opties hou je best in de gaten, zodat je aanpassingen kunt doen waar nodig.

Google Mijn Bedrijf optimaliseren: hoe doet Green Bananas dat?

Wij doen dat zoals het moet. Elk detail wordt onder de loep genomen zodat jouw bedrijfsprofiel tot in de puntjes in orde is. Wil je graag zien hoe Google Mijn Bedrijf optimaliseren een positieve invloed kan hebben op jouw leads? Laat het ons weten, dan gaan we samen aan de slag met jouw doelen!

Privacy Preferences
Wij gebruiken cookies op deze site om uw gebruikerservaring te verbeteren. Door op ‘Ok, ik aanvaard’ te klikken ga je akkoord met de gebruiksvoorwaarden van deze website.