Een nieuw merk lanceren? Zorg voor een onvergetelijke eerste indruk!
Herkenbaar? Bij een nieuw product of een nieuw merk lanceren gaat het er eigenlijk niet veel anders aan toe. Het enige verschil is dat je jou geen zorgen hoeft te maken over een slechte adem. Kortom: alles draait rond die onvergetelijke eerste indruk. Nog op zoek naar die ene vriend die altijd het juiste weet te zeggen? Green Bananas is jouw BFF als het gaat over een indrukwekkende merklancering!
Hoe maak je indruk met de lancering van je product of merk?
Een nieuw product of een nieuw merk lanceren met succes? Dat kan! Het is vanzelfsprekend dat wie positieve product- of merkassociaties krijgt, een grotere kans heeft op trouwe klanten. Want ja, wie zich amuseerde op zijn eerste date maakt hoogstwaarschijnlijk een tweede afspraak. Positieve interacties beïnvloeden dus hoe iemand over je denkt en praat. En dat bepaalt op zijn beurt je merkimago, je merkentrouw en je succes. De vraag is nu alleen: Hoe zorg je voor die impactvolle eerste indruk?
”Wist je dat je slechts 7 seconden hebt om een eerste goede indruk te maken? Da’s niet lang hé!”
Tip 1: Wees onvergetelijk dankzij een doordacht concept
Maar dan wel in de positieve zin! Zorg dat klanten jou herinneren als iets leuks en aangenaams. Wees opvallend en uniek in je communicatie. Een kleurrijk visitekaartje of een unieke huisstijl doen wonderen! Maar ook een goed werkende website met een logische structuur is een must. Een nieuw merk lanceren? Dat kan niet zonder toeters en bellen!
Zorg dus dat je merk er staat! De basis van jouw succesverhaal is een goed uitgewerkt concept dat tot in de puntjes klopt. Weet met welke tone of voice je jouw publiek gaat aanspreken, weet welke boodschap je de wereld wilt insturen en bovenal weet wat je doel is.
Tip 2: Wees voorbereid tot in de puntjes
Ken je klanten alsof het je beste vrienden zijn. Begrijp hoe ze denken en wat ze willen/verwachten van je. Durf om feedback te vragen en leer eruit. Ook voor het lanceren van je merk ga je best op onderzoek uit over wie precies jouw doelgroep is. Maak een persona op en pas je communicatie en huisstijl aan, zodat alles een harmonisch geheel vormt.
Wees ook voorbereid op bedreigingen als je begint met een nieuw merk lanceren. Bedenk scenario’s die zouden kunnen gebeuren en bedenk een stappenplan hoe je deze ’threats’ kan aanpakken. Een voorbereid man/vrouw is er twee waard!
Tip 3: Wees authentiek en bereikbaar
Een nieuw merk lanceren houdt ook in dat je toont wie je echt bent. Hou je merk menselijk. Je bent geen robot, wel een individu (of een groep) met gevoelens. Denk maar aan gepersonaliseerde e-mails versturen, klanten aanspreken bij hun naam of laten zien wie er achter de schermen werkt op sociale media. Toon dat je interesse hebt in je klanten, dat je blij bent dat ze er zijn en laat hen zich belangrijk voelen (want dat zijn ze ook). Zorg ook dat ze weten waar ze je kunnen vinden. Hoe bereikbaarder en gemakkelijker aanspreekbaar, hoe menselijker … en hoe positiever voor die eerste indruk dus.
Tip 4: Wees er voor je klanten. Altijd.
Klantenrelaties opbouwen is tweerichtingsverkeer. Als je jouw klanten wilt blijven overtuigen van je product of merk, zorg je er best voor dat je er voor hen bent. Geef het juiste advies, reageer op berichten van je klanten, zorg voor een hulpservice waar iedereen terecht kan … Mensen herinneren zich namelijk meestal de ervaring, en minder de prijs van je product. Kortom: klantvriendelijkheid staat bovenaan jouw lijstje wanneer je een nieuw merk wilt lanceren of voor een succesvolle productlancering.
Tip 5: Wees een expert
Een nieuw merk lanceren vraagt veel tijd én enthousiasme. Niets is verleidelijker dan een enthousiaste medewerker die je helpt met advies op maat. En dat met een grote glimlach op het gezicht! Ken je merk, en je branche, van voor naar achter zodat je jouw klanten altijd en overal kan helpen. Het doel? Vertrouwen creëren!
Zit je nu met een klein ’stresske’ voor je eerste date? Of in marketingtermen: voor je merklancering of productlancering? Wil je uitpakken met een geweldig professioneel logo, een opvallend visitekaartje, een spetterend webdesign, gepersonaliseerde e-mailmarketing of met copywriting die bij je klanten blijft hangen? Green Bananas helpt je graag met je nieuw merk lanceren. Want die eerste indruk … die blijft hangen!
Neem contact op met ons en maak online indruk met je merk. Ons team helpt je graag met het uitzoeken van de geschikte conceptontwikkeling en zet die om naar de juiste huisstijl én een opvallend webdesign met alles erop en eraan.