Contacteer ons Schrijf je in op de nieuwsbrief

Goede content maken – of hoe je opvalt in een zee van content

Om klanten te werven en relaties op te bouwen, heb je content nodig. Elk bedrijf dat zichzelf serieus neemt, weet dat. En net daar zit het probleem. Overal is content te vinden, dus wordt het moeilijker om er echt uit te springen. Hoe kun je goede content maken, waar je publiek niet meteen van wegklikt? Content die interessant is en die doelen bereikt? SEO content die je zichtbaarheid verhoogt? Content die de aandacht trekt? We zetten het even op een rijtje.

Online vindbaarheid moet je verdienen

“Niets doen? Hoe bedoel je?” vraagt de Apple Watch-dragende twintiger verontwaardigd. Intussen verstuurde hij al zes tweets via zijn tablet. Maar hij heeft gelijk.

We zijn continu bezig. We consumeren content bij de vleet. Aandacht is een gegeerd goedje geworden. Want wat verdient die aandacht nu werkelijk? In die zee van blogs, video’s, pins en tweets selecteren we wat het interessantst is. Niet wat we zoeken? Weg ermee. Iets anders, graag! Goede content is de sleutel!

Als bedrijf loop je al snel het risico om te verdwijnen in dat overaanbod. Zorg ervoor dat jouw content een diepere betekenis draagt. Geen droge koek, dus. Geen content louter en alleen omdat het je (hopelijk) beter vindbaar maakt in Google. Wel content die aanzet tot actie.

Vindbaar zijn in Google is één ding. Maar boeiende content die niet gevonden kan worden, is minstens even jammer. Spannende content maken, dus – zowel voor (zoek)machines als voor mensen.

contentmarketing

Om op te vallen in het overaanbod aan blogs, video’s, Facebookposts en e-mails, is goede content schrijven écht cruciaal.

Mikken op je doel(groep)

Dat je content interessant is voor mensen, is cruciaal. Die mensen zijn je potentiële lezers. Maar opgelet: zorg er wel voor dat die lezers, kijkers, luisteraars of ander bewonderend volk wel degelijk tot je doelgroep behoren. Een groot aantal websitebezoekers is dus niet noodzakelijk goed nieuws. Wel als dit de juiste bezoekers zijn.

Uniek zijn is goed, maar nuttig zijn is beter. Daarom is het belangrijk dat je weet waar je doelgroep naar zoekt. Zo kun je jouw bedrijf, jouw communicatiestrategie daaraan koppelen. Bied je jouw publiek de meerwaarde waarnaar het zoekt? Dat kan met een bedrijfsblog, maar ook met social media of een straffe e-mailcampagne. Krijgen zij iets waar ze hun aandacht op kunnen vastpinnen?

Goede content maken: trends & tips

Snackable content

Content moet makkelijk te verteren zijn. In kleine, bijtklare hapjes. Klein, omdat je publiek anders afgeleid raakt door iets beters. Maar met alleen snackable content kom je er niet. Wil je echt opvallen? Zorg er dan voor dat jouw content niet de naald is in de hooiberg – maar wel de lucifer.

Steek de saaie boel in de fik. Impact. Dat zoek je. Met boeiende content waar je publiek de meerwaarde van ondervindt. Maar vooral: inhoud die verslavend werkt. Inhoud die ze laat vergeten dat er eten op het vuur staat.

Actieve content

Wie een tekst schrijft of beeldmateriaal maakt, heeft meestal een doel. Hij of zij wilt iets bereiken. Maak dat dan ook duidelijk. Korte en duidelijke boodschappen zijn doorgaans ook effectiever dan lange en saaie teksten die vermoeiend zijn om te lezen. Zorg natuurlijk wel voor afwisseling. Een hele reeks krachtige zinnen na elkaar is ook weer niet zo aangenaam om te lezen.

Zie je het verschil?

Je kan een afspraak maken via [email protected] of Maak een afspraak!

Relevante content

De vuistregel van Green Bananas: wees altijd jezelf! Je content moet steeds matchen met je merkidentiteit. Dit houdt ook in dat je informatie deelt die nuttig is voor je publiek. Logisch, maar niet altijd even evident. Kruip dus steeds in de huid van je doelgroep. Waarover zou die persoon aan het denken zijn? Wat is zijn probleem? Waar is hij naar op zoek? Welke content wil deze persoon krijgen?

 

Wil je met jouw bedrijf ook goede content maken? Zo spannend dat je doelgroep de pasta laat overkoken en het vlees laat aanbranden? Neem dan snel contact op met Green Bananas. Wij helpen je zoeken naar het ideale contentplan en de juiste huisstijl.

Privacy Preferences
Wij gebruiken cookies op deze site om uw gebruikerservaring te verbeteren. Door op ‘Ok, ik aanvaard’ te klikken ga je akkoord met de gebruiksvoorwaarden van deze website.