Contacteer ons

Welke betaalprovider voor je webshop?

Ben je op zoek naar een betaalprovider voor je webshop? Een betaalprovider zoeken is een van de noodzakelijke etappes in de opstart van elke webshop. Immers, een van de belangrijkste succesfactoren voor een webshop is dat klanten vlot en veilig online kunnen betalen. Maar hoe zoek je zo’n betaalprovider? Waar moet je zoal op letten bij je keuze? Zijn daar kosten aan verbonden? We lijsten het graag voor je op.

6 zaken waarop je moet letten bij de keuze van een online betaalprovider

Het mag duidelijk zijn: je keuze bepaalt in grote mate de tevredenheid van je klanten. Het is dus belangrijk dat je bij je beslissing rekening houdt met hen. Wij geven je 6 tips die je helpen bij je keuze:

Welke betaalmethodes gaan je klanten gebruiken?

Bancontact, Payconiq en kredietkaarten zijn de meest voor de hand liggende methoden in België, maar misschien krijg je ook wel buitenlandse klanten en gebruiken die een andere betaalmethode. welke betaalmethoden

Hoe gebruiksvriendelijk is het systeem van de betaalprovider?

Hoe eenvoudiger de afrekenprocedure, hoe groter de kans op een effectieve verkoop en hoe hoger je omzet. Het is dus van het grootste belang dat je klanten snel en eenvoudig kunnen betalen. Anderzijds moet het ook gebruiksvriendelijk zijn voor jou: je zult immers regelmatig betalingen en facturen moeten opzoeken. Misschien is op termijn een extra betaalmethode nodig of wil je een extra webshop koppelen… veilige betaalprovider

Is het systeem veilig?

Betaalgegevens zijn zo mogelijk nog belangrijker dan andere persoonlijke gegevens. Het is dus je plicht om ze met de grootst mogelijke voorzichtigheid te behandelen. Kies daarom voor een betrouwbare partner. Ken je misschien iemand die al gebruik maakt van het systeem dat je overweegt? Ga te rade bij specialisten ter zake en vooral: laat niets aan het toeval over!

Hoeveel kost het?

Maak een detailanalyse van het uiteindelijke kostenplaatje. Afhankelijk van de provider van je keuze kan dat immers grondig verschillen. Het is gebruikelijk dat met elke transactie een bepaalde kost gepaard gaat, maar sommige providers rekenen ook nog heel wat andere kosten aan. Opstartkosten, abonnementskosten, kosten per website, uitbetaalkosten… Het kan allemaal.

Wat als… bestellingen worden teruggestuurd?

Voor de meeste online aankopen in België geldt dat je als handelaar verplicht bent om het aankoopbedrag terug te storten binnen veertien dagen na ontbinding van de verkoopovereenkomst, maar sneller is uiteraard ook beter. Op die manier zorg je immers voor extra tevreden klanten. Ga daarom vooraf na hoe het terugbetalingsproces verloopt bij de providers die je in overweging neemt. Is het voor jou eenvoudig om een terugstorting te regelen? Hoe snel loopt het?

Wat als… het fout gaat?

Hoe vlot is een betaalprovider bereikbaar? Op welke manier? Staat er 24/7 een team klaar om eventuele problemen op te lossen? Hoe snel worden problemen opgelost? De antwoorden op al deze vragen zijn cruciaal om een goede keuze te maken. Probeer daarom zeker ook de informatie van het bedrijf af te toetsen aan de realiteit.

Green Bananas: jouw partner voor deskundig advies

Bij Green Bananas ontwikkelen we al jarenlang webshops voor tal van klanten. Van idee over conceptontwikkeling en design tot uiteindelijke webshop staan we onze klanten met deskundig advies bij. Ook bij de keuze van een betaalprovider. betalingen voor je webshop
Hoe ver sta jij met jouw project? Kan je misschien een handje hulp gebruiken? Zoek je nog een geschikte betaalprovider voor je webshop? Aarzel dan niet om ons te contacteren. We denken en schrijven graag mee aan jouw succesverhaal!
 
Privacy Preferences
Wij gebruiken cookies op deze site om uw gebruikerservaring te verbeteren. Door op ‘Ok, ik aanvaard’ te klikken ga je akkoord met de gebruiksvoorwaarden van deze website.