053 42 41 55

Vrijheidstraat 8, 9300 Aalst

info{@}greenbananas.be

Top

Spannende content maken – of hoe je opvalt in een zee van content

Hoe goede content schrijven?

Spannende content maken – of hoe je opvalt in een zee van content

Om klanten te werven en relaties op te bouwen, heb je content nodig. Elk bedrijf dat zichzelf serieus neemt, weet dat. En net daar zit het probleem. Overal is content te vinden, dus wordt het moeilijker om er echt uit te springen. Hoe kun je spannende content maken, waar je publiek niet meteen van wegklikt? Content die interessant is en die doelen bereikt? We zetten het even op een rijtje.

Aandacht moet je verdienen

“Niets doen? Hoe bedoel je?” vraagt de Apple Watch-dragende twintiger verontwaardigd. Intussen verstuurde hij al zes tweets via zijn tablet. Maar hij heeft gelijk.

We zijn continu bezig. We consumeren content bij de vleet. Aandacht is een gegeerd goedje geworden. Want wat verdient die aandacht nu werkelijk? In die zee van blogs, video’s, pins en tweets selecteren we wat het interessantst is. Niet wat we zoeken? Weg ermee. Iets anders, graag!

Als bedrijf loop je al snel het risico om te verdwijnen in dat overaanbod. Zorg ervoor dat jouw content een diepere betekenis draagt. Geen droge koek, dus. Geen content louter en alleen omdat het je (hopelijk) beter vindbaar maakt in Google.

Vindbaar zijn in Google is één ding. Maar boeiende content die niet gevonden kan worden, is minstens even jammer. Spannende content maken, dus – zowel voor (zoek)machines als voor mensen.

Unieke content maken: sleutel tot succes

Om op te vallen in het overaanbod aan blogs, video’s, Facebookposts en e-mails, is spannende content maken écht cruciaal.

Mikken op je doel(groep)

Dat je content interessant is voor mensen, is cruciaal. Die mensen zijn je potentiële lezers. Maar opgelet: zorg er wel voor dat die lezers, kijkers, luisteraars of ander bewonderend volk wel degelijk tot je doelgroep behoren. Een groot aantal websitebezoekers is dus niet noodzakelijk goed nieuws.

Uniek zijn is goed, maar nuttig zijn is beter. Daarom is het belangrijk dat je weet waar je doelgroep naar zoekt. Zo kun je jouw bedrijf, jouw strategie daaraan koppelen. Bied je jouw publiek de meerwaarde waarnaar het zoekt? Dat kan met een bedrijfsblog, maar ook met social media of een straffe e-mailcampagne. Krijgen zij iets waar ze hun aandacht op kunnen vastpinnen?

Spannende content maken = niet snackable, maar verslavend

Content moest makkelijk te verteren zijn. In kleine, bijtklare hapjes. Klein, omdat je publiek anders afgeleid raakt door iets beters. Maar zo werkt het niet meer. Met alleen snackable content kom je er niet. Wil je echt opvallen? Zorg er dan voor dat jouw content niet de naald is in de hooiberg – maar wel de lucifer.

Steek de saaie boel in de fik. Impact. Dat zoek je. Met boeiende content waar je publiek de meerwaarde van ondervindt. Maar vooral: inhoud die verslavend werkt. Inhoud die ze laat vergeten dat er eten op het vuur staat.

Wil je met jouw bedrijf ook spannende content maken? Zo spannend dat je doelgroep de pasta laat overkoken en het vlees laat aanbranden? Neem dan snel contact op met Green Bananas. Wij helpen je zoeken naar het ideale contentplan.

Deel
No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.