TimeToMeat: van boer tot bord. Rechtstreeks.
Je kunt kiezen. Massaal geproduceerd supermarktvlees van dieren die het zonlicht niet gezien hebben, of sappig, hoogwaardig vlees van een lokale boer die zijn dieren met veel tijd en liefde grootbrengt – en pas slacht wanneer het écht nodig is? Bij TimeToMeat kies je voor het laatste: verantwoord, voortreffelijk vlees, rechtstreeks van bij de boer. Wij pakten de koe bij de horens en gaven het project de voorspoed die het verdiende.
Mag het wat meer zijn?
Bij TimeToMeat ligt de focus op kwaliteit, korte keten en respect voor dier en milieu. We dachten samen na over de grove en fijne details van de business: hoe brengen we duurzame kwaliteitsproducten tot op het bord van de vleesliefhebber? Hoe veranderen we de twijfelaar in een trefzekere koper?
Vertrekkend vanuit een doelgroep- en SEO-analyse knoopten we de twee eindjes aan elkaar: de fijnproever die graag een centje meer betaalt voor kwaliteit, en de boer die zijn dieren met liefde grootbrengt en pas slacht wanneer het nodig is om verspilling te voorkomen – en om de kwaliteit van begin tot einde hoog te houden. Altijd.
No-nonsense, met oog op kwaliteit
Om dat aan de man te brengen, bouwden we een website die paste in dat scenario. Met een opgefrist logo creëerden we een helder, no-nonsense webdesign met een strak ogende webwinkel.
Toegegeven, het duurt iets langer dan gewoon naar je lokale supermarkt sjezen. Maar wanneer je eenmaal je tanden zet in dat stukje vlees, dan weet je dat dat het wachten waard was. Kwaliteit heeft tijd nodig.
Kort nadat je op de website belandt, laat een pop-up je weten hoeveel percent van de koe is verkocht. Komt die teller op 100, dan gaat het snel. De koe wordt geslacht, het vlees verpakt en verzonden of voor ophaling klaargelegd.
Een project in volle groei
Net als de grazende koe groeit, zo groeit TimeToMeat. Het is een project in volle ontwikkeling: en we zijn er trots op om het verder te helpen bijsturen en verbeteren. Dankzij finetuning op vlak van SEO, SEA en het concept zelf, kan TimeToMeat haar klantenrelaties verder uitbouwen.
Wat wij deden