Contacteer ons

Waarom Instagram voor bedrijven gebruiken?

Instagram. The Gram. Het sociale netwerk met leuke foto’s, memorabele stories en kunstzinnige filters komt je wellicht bekend voor. En je bent niet alleen: een half miljard mensen gebruikt Instagram dagelijks. Ook in België blijft het aantal mensen die dagelijks Instagram nog jaar na jaar stijgen. Met zo’n gigantisch publiek is Instagram voor bedrijven een potentiële goudmijn. Wat kan het sociale netwerk zoal betekenen voor jou en je zaak?

De kracht van beelden

Beeld is koning op Instagram. Selfies, foodfoto's, vakantiefoto's, foto's van de kleine en grote dingen waar mensen elke dag mee bezig zijn. Ook video’s kennen er hun plaats, steeds meer en meer sinds Instagram Stories. Een beeld zegt trouwens meer dan duizend woorden: de impact ervan is veel groter dan een tekstje alleen. Ideaal dus om je doelgroep écht te raken, of zij nu al klant zijn of niet. Bovendien blijft een beeld heel wat beter hangen dan tekst of geluid alleen. Je publiek herinnert zich veel makkelijker wat je visueel voorstelt. Ideaal dus om zowel leads als verkoopcijfers op te drijven. Instagram for Business

Klantenrelaties opbouwen, houden en versterken

Toch is Instagram voor bedrijven veel meer dan gewoon wat foto’s. Je fans kunnen ook gemakkelijk in interactie gaan met je bedrijf. Die comments, likes en shares zijn bijzonder belangrijk om relaties met je klanten op te bouwen. Door goed in te spelen op de reacties van je bezoekers, bouw je immers duurzame relaties op. Instagram heeft daar een streepje voor op andere sociale netwerken. Op Instagram heb je zo’n tien keer meer kans op interactie dan op Facebook. Wat Instagram dan nog meer onderscheidt van alle andere sociale netwerken, is het sterke organische bereik. Dat betekent concreet dat je zonder te adverteren al een publiek kunt uitbouwen. Daardoor krijg je volgers die op een natuurlijke manier bij jou terechtkomen. Het voordeel daarvan is dat je met zo’n publiek sneller een hechte band krijgt. En zo heb je meer kans dat mensen uit je doelgroep ook sneller klanten worden - en blijven.

Instagram voor bedrijven: tal van voordelen voor je zaak

Instagram, als onderdeel van Facebook, is ook een netwerk met een geavanceerd advertentieplatform. Je kunt namelijk je doelgroep afbakenen op leeftijd en locatie, maar ook bijvoorbeeld op gedrag en interesses. Het systeem laat je bovendien toe om je cijfers goed op te volgen. Link clicks, conversie, de kosten van je campagne en tal van andere gegevens kun je opdelen per doelgroep. Zo krijg je een gedetailleerd beeld van je advertenties. En daarmee kun je ook makkelijker bijsturen. Met een bedrijfsaccount heb je toegang tot nog heel wat handige functies. Naast een contactknop of een call-to-action op je profiel kun je bijvoorbeeld makkelijk het bereik van je posts zien. Die kun je ook promoten. Dankzij Instagram voor bedrijven zie je trouwens meteen hoeveel engagement je hebt.
Wil jij jouw Instagram voor bedrijven opstarten maar weet je niet goed waar begonnen? Begint je hoofd al te draaien wanneer je nog maar eens een nieuwe functie ziet opduiken? Green Bananas helpt je graag verder met je socialmediamarketing: aarzel dus niet om contact op te nemen!
Privacy Preferences
Wij gebruiken cookies op deze site om uw gebruikerservaring te verbeteren. Door op ‘Ok, ik aanvaard’ te klikken ga je akkoord met de gebruiksvoorwaarden van deze website.