Kangoeroes Mechelen:
Belgisch basket van hoog niveau
Mechelen is meer dan de Sint-Romboutstoren, het Groot Begijnhof en boottochtjes op de Dijle. Het is een van Belgiës grootste en ferventste basketsteden. Basketclub Kangoeroes Mechelen biedt basketbal van hoog niveau – en daar mochten een nieuwe website, passend drukwerk en opgedirkte communicatie niet aan ontbreken.
Website als basiskanaal
Samen bouwen aan een sterke identiteit: bij Kangoeroes Mechelen scanderen ze die leuze dagelijks. De nieuwe website fungeert als verlengstuk van de clubstrategie en helpt structuur te scheppen in de fast-breaking wereld die basketbal vaak is. Daarbij helpt een nieuwe kalender, duidelijk opgedeeld volgens de verschillende ploegen. Ook wedstrijdverslagen, nieuwberichten en rosters kregen een update.
Een dedicated B2B-site
Voor de (potentiële) partners bouwden we een dedicated B2B-site uit met een promofilmpje en wervende copy.
Supporters entertainen en engageren
Dat supporters cruciaal zijn voor de goede werking van sportclubs, heeft de coronacrisis intussen wel bewezen. Om de enthousiaste, trouwe fanbase van de Kangoeroes geïnformeerd – en vooral: geëngageerd – te houden, creëerden we nieuwe socialmediatemplates en een e-newsletter. Via de nieuwsbrief met zijn nieuwe jasje houden we fans, sponsors en andere Kangoeroesfans op regelmatige tijdstippen op de hoogte.
Seizoensboek, truitjes, ledboarding en meer
Ook voor de offlinecommunicatie staken we de handen uit de mouwen. Zo zorgden we voor een goed gevuld seizoensboek met inspirerende interviews, foto’s en plaats voor alle adverteerders en sponsors. Daarnaast ontwierpen we (sponsor-)animaties voor de ledboarding in de zaal.
Wat we doen en deden voor Kangoeroes