Contacteer ons

Waarom een bedrijfsblog starten?

Waarom zou je met je bedrijf een bedrijfsblog starten? Levert dat wel iets op? In bijna alles gevallen kunnen wij overtuigd 'ja' zeggen op die vraag. Dus sommen we graag even enkele redenen op.

1. Maak je bedrijf toegankelijk

Via een bedrijfsblog kun je je (potentiële) klanten een kijkje laten nemen in jouw bedrijf. Er gebeurt wel genoeg achter de schermen dat je kunt verspreiden. Op die manier leert de lezer jouw bedrijf steeds beter kennen. Het zal voor de lezer ook een stuk gemakkelijker zijn om contact te zoeken. Laat de lezer reageren op je blog en ga ermee in gesprek of voeg een duidelijke link naar je contactformulier toe.

2. Pak uit met je expertise en schep zo vertrouwen

Je mag af en toe gerust tonen dat je een expert bent in jouw vakgebied. Profileer jezelf als iemand die de branche op en top kent en die de behoeften van je doelpubliek uitstekend begrijpt. Bovendien oogt jouw bedrijf op die manier ook ondernemend en up-to-date. En dat zorgt weer voor dat tikkeltje extra vertrouwen bij je klanten. bedrijfsblog copywriting

3. Scoor hoger in de zoekresultaten

Bloggen is een echte aanrader als je hoger wilt scoren in de organische zoekresultaten van Google. Voed je blog geregeld met nieuwe content. Hoe meer pagina's je blog bevat, hoe groter de kans dat er één gevonden wordt via Google. Google is fan van websites die regelmatig bijgewerkt worden met nieuwe content. Om een hoge positie te kunnen halen, heb je natuurlijk de juiste zoekwoorden nodig. Doe je dat, dan zal je bedrijfsblog hoog scoren en zal die veel bezoekers naar je website leiden.
Schuilt er geen copywriter in jou? Of heb je gewoonweg zelf niet de tijd om op regelmatige tijdstippen een artikel op het scherm te zwieren? Onze copywriters zorgen graag voor al jouw communicatie - op je hele site.

4. Onderscheid je van de concurrentie

Een bedrijfsblog is het ideale medium om je te onderscheiden van de concurrentie. Je website is veelal bedoeld om producten en diensten te verkopen. Met een blog kun je dan weer een gezicht op je bedrijf plakken en zo voor die menselijke toets zorgen. De content op een bedrijfsblog is volledig verschillend van de content op je website. Deel op je blog je expertise, laat je visie en strategie tot uiting komen, toon de gezichten achter het bedrijf door bijvoorbeeld de medewerkers voor te stellen, geef relevante tips & tricks, werp een blik achter de schermen, gebruik af en toe humor ... Dat is goed voor de klantenbinding en het is bovendien de ideale manier om nieuwe klanten te bereiken.

5. Creëer interactie en leer je doelgroep nog beter kennen

Met een bedrijfsblog creëer je interactie en dialoog. Doordat lezers kunnen reageren op je berichten, rechtstreeks onder de blogpost, via social media of via een contact-knop, leer je hen ook beter kennen. Op die manier kan een bedrijfsblog trouwens integreel deel uitmaken van je socialmediamarketing. Je leert zo ook de behoeften en wensen van je klanten nog beter kennen én kunt je aanbod erop afstemmen. Dat leidt dan weer tot tevreden klanten. Een win-win, toch? copywriting voor bedrijfsblog

6. Deel je blog

Nog een grote troef van een blog is dat je hem gemakkelijk kunt verspreiden. Plaats een link van je blog op je social media en in je nieuwsbrief. Mensen zullen eerder geneigd zijn om de link door te sturen naar anderen en het bericht te 'liken' op Facebook. De ontvangers van de link sturen het vervolgens ook weer door en zo ontstaat er een sneeuwbaleffect. Via social media is je bereik enorm groot. Hierdoor neemt je aantal lezers toe en versterk je jouw naamsbekendheid.  
Overtuigd om een eigen bedrijfsblog te starten? Zoek je een partner om je bedrijfsblog op te zetten en te vullen met krachtige en relevante content? Contacteer ons en wij verzorgen het volledige proces.
Privacy Preferences
Wij gebruiken cookies op deze site om uw gebruikerservaring te verbeteren. Door op ‘Ok, ik aanvaard’ te klikken ga je akkoord met de gebruiksvoorwaarden van deze website.