053 42 41 55

Vrijheidstraat 8, 9300 Aalst

info{@}greenbananas.be

Top

Waarom een bedrijfsblog starten?

bedrijfsblog

Waarom een bedrijfsblog starten?

Waarom een bedrijfsblog starten? Levert ons dit wel iets op? Je vraagt het je misschien af. Toch zijn er redenen genoeg om te bloggen. En die redenen, die vind je hier!

Maak je bedrijf toegankelijk

Laat anderen een kijkje nemen in jouw bedrijf door het opstarten van een bedrijfsblog. Verspreid regelmatig informatie. Op die manier leert de lezer jouw bedrijf steeds beter kennen. Het zal voor de lezer ook een stuk gemakkelijker zijn om contact te zoeken. Laat de lezer reageren op je blog en ga ermee in gesprek.

Toon je expertise

Wees niet te bescheiden en toon dat je een expert bent in jouw vakgebied. Profileer jezelf als iemand die de branche op en top kent en die de behoeften van je doelpubliek uitstekend begrijpt. Bovendien oogt jouw bedrijf ondernemend en up-to-date. En dat zorgt weer voor dat tikkeltje extra vertrouwen bij je klanten.
Van Eyck Sport blog

Onderscheid je van de concurrentie

Een bedrijfsblog is het ideale medium bij uitstek om je te onderscheiden van de concurrentie. Je website is veelal bedoeld om producten en diensten te verkopen. Een blog geeft een gezicht aan je bedrijf en zorgt voor die menselijke toets. De content op een bedrijfsblog is volledig verschillend van de content op je website. Deel op je blog je expertise, laat je visie en strategie tot uiting komen, toon de gezichten achter het bedrijf door bijvoorbeeld de medewerkers voor te stellen, geef relevante tips & tricks, werp een blik achter de schermen, gebruik af en toe humor … Dat is goed voor de klantenbinding en het is bovendien de ideale manier om nieuwe klanten te bereiken.
Meubelklik bedrijfsblog

Scoor hoger in de zoekresultaten

Bloggen is een echte aanrader als je hoger wilt scoren in de zoekresultaten van Google. Voed je blog geregeld met nieuwe content. Hoe meer pagina’s je blog bevat, hoe groter de kans dat er één gevonden wordt via Google. Google is fan van websites die regelmatig bijgewerkt worden met nieuwe content. Om een hoge positie te kunnen halen, heb je natuurlijk de juiste zoekwoorden nodig. Doe je dat, dan zal je bedrijfsblog hoog scoren en zal die veel bezoekers naar je website leiden.

Creëer interactie

Met een bedrijfsblog creëer je interactie en dialoog. Doordat lezers kunnen reageren op je berichten, rechtstreeks onder de blogpost, via social media of via een contact-knop, leer je hen ook beter kennen. Je kan je aanbod afstemmen op hun behoeften en wensen. Dat leidt dan weer tot tevreden klanten. Een win-win, toch?
Van de Moer blog

Deel je blog

De grote troef van een blog is dat je hem gemakkelijk kan verspreiden. Plaats een link van je blog op je social media en in je nieuwsbrief. Mensen zullen eerder geneigd zijn om de link door te sturen naar anderen en het bericht te ‘liken’ op Facebook. De ontvangers van de link sturen het vervolgens ook weer door en zo ontstaat er een sneeuwbaleffect. Via social media is je bereik enorm groot. Hierdoor neemt je aantal lezers toe en versterk je jouw naamsbekendheid.

Naast al deze redenen om een bedrijfsblog te starten, is bloggen gewoon een leuke bezigheid!

Overtuigd om een eigen bedrijfsblog te starten? Zoek je iemand om je bedrijfsblog op te zetten en te vullen met krachtige en relevante content? Contacteer ons en wij verzorgen het volledige proces van a tot z.

Deel
No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.