053 42 41 55

Vrijheidstraat 8, 9300 Aalst

info{@}greenbananas.be

Top

Je website beginnen als startende ondernemer

website voor bedrijven

Je website beginnen als startende ondernemer

Je website is helemaal van jou. Jij hebt er controle over. Het is een handige tool om ook je aanwezigheid op het internet te verzekeren. Telkens wanneer een vaste klant, eerste klant of gewoon een nieuwsgierigaard je site bezoekt, geef je een bepaalde indruk. Aan jou om die indruk te bepalen. Maar om dat goed te doen, moet je eerst weten waar je aan begint. Concreet: je hebt een plan nodig. Maar hoe begin je daaraan? Waarover moet je zoal nadenken wanneer je wilt je website beginnen?

A (wo)man with a plan

Het is belangrijk om duidelijke doelen te stellen. Dus: een duidelijke strategie. Dat is de fundering van je bedrijf. Maar vaak is het niet simpel om ze te bepalen. Meestal weet je nog niet 100% wat je wilt, laat staan dat je weet wat je met die website zult aanvangen. Toch is het cruciaal om die strategie duidelijk te bepalen en telkens van daaruit je bedrijf te runnen. En dan is het een kwestie van dat te vertalen naar je website.

Om een duidelijke strategie of concept te creëren, moet je vooral weten wie jij bent en waar je passie ligt. Dat is cruciaal om de kernwaarden van je bedrijf te bepalen. Op die manier geef je een passend karakter aan je bedrijf – en later aan je site.

Stel dat je op het net zou communiceren met roze kleurtjes, warme groeten en vooral veel smileys maar in je fysieke winkel je een bijzonder kordaat en correct persoon bent. Het spreekt voor zich dat zoiets erg verwarrend is. Zowel voor jezelf als voor je publiek. Het is dus noodzakelijk om je bedrijf een duidelijke en consistente persoonlijkheid te geven.

website voor bedrijven

Geen website zonder bezoekers

Je strategie moet bij jou passen, maar minstens evenveel bij je publiek. Wie moet je website bezoeken? Trouwe klanten of juist mensen die nog een laatste beetje overtuiging nodig hebben om voor jouw bedrijf te kiezen? Je website is niet iets wat iedereen goed moet vinden. In je strategie maak je keuzes in je publiek. Dat betekent dat je de juiste mensen moet kiezen. Snoeien, dus.

De volgende vraag is: wat wil je bij dat publiek bereiken? Als ze (nog) geen klanten zijn, dan wil je ze via je website tot klant maken. Dat heet conversie. Of wil je juist dat trouwe klanten blijven terugkeren? En dus duurzame relaties opbouwen en houden?

Nu écht aan je website beginnen

Nu je die strategie ingekaderd en boven je bed hangen hebt, kun je nog een aantal vakjes invullen die je specifiek nodig hebt wanneer je wilt met je website beginnen:

  • Vertrek van een (domein)naam. Als je bedrijf De Taartenman heet, noem je je website wellicht beter niet cakemaker3000.be. Kies iets duidelijks dat mensen onthouden en waar weinig vergissingen mee mogelijk zijn.
  • Content = koning. Maar goede content betekent wel kwaliteitsvolle inhoud die past bij je bedrijf en je publiek. Past een blog- of nieuwspagina in dat plaatje of niet? Vergeet ook dat vloekwoord SEO niet: je website mag dan nog zo uniek zijn, ze moet gevonden worden door de juiste mensen.
  • Tot slot is de layout van je website ideaal om je persoonlijkheid visueel uit te stralen en een indruk na te laten. Welke kleuren en vormen passen daarbij? En welke websitestructuur?

Heb jij jouw cruciale vragen beantwoord en wil je eindelijk aan je website beginnen? Of twijfel je nog aan de juiste strategie, layout of inhoud? Wij helpen je graag verder. Neem snel contact op met ons en wij helpen je met je website!

Deel
No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.