Contacteer ons Schrijf je in op de nieuwsbrief

Call to action: betekenis en voorbeelden van een expert

’Gebruik krachtige CTA in je communicatie!’ – Een krachtige wat? Heb je nog nooit van CTA, ook wel call to action, gehoord? Ai, een gat in je marketingcultuur. Hoog tijd dus om je te gaan verdiepen in de wereld van call to action. Betekenis, voorbeelden, tips… We zetten het allemaal even op een rijtje voor je.

De betekenis van call to action uitgelegd

Je mag de term call to action letterlijk vertalen, nl. een oproep tot actie. Via een opvallende knop of een korte tekstlink stimuleer je bezoekers om tot actie over te gaan. Dit door een link te plaatsen achter een woordgroep om je doelgroep naar de juiste plek te leiden waar ze een nieuwe handeling kunnen uitvoeren. Denk maar aan ’Maak een afspraak’, ’Ontdek onze blog’ of ’Schrijf je in op de nieuwsbrief’. Het doel? Potentiële klanten zo lang mogelijk op je website houden én je conversies verhogen natuurlijk.

Nu je de call to action betekenis achterhaald hebt, is het ook daadwerkelijk tijd om je handen uit de mouwen te steken. Het maken van een goede call to action, een die dus echt werkt, vraagt veel denkwerk. Wij sommen alvast enkele belangrijke en handige tips voor je op:

  • Zorg voor een call to action met een aantrekkelijk design dat opvalt. Je moet namelijk de aandacht trekken van je doelgroep.
  • Gebruik actieve copy, zodat bezoekers weten wat ze moeten doen.
  • Maak de call to action relevant, kort en verleidelijk. Klanten moeten namelijk de goesting hebben om verder te gaan op je website of webshop, zonder al te veel te twijfelen.
  • Verleid je bezoekers stap per stap, door ook alle andere content op de pagina relevant te maken, zodat deze de CTA ondersteunt. Relevante content is key!
  • Testen, testen en testen. Je wilt namelijk zeker zijn dat de call to action-knop je klanten aanspreekt én dat het hen naar de juiste websitepagina leidt.

Call to action plaatsen: 3 mogelijkheden.

Ontwerpfase

CTA-tekstlink

Met een tekstlink schrijf je een krachtige boodschap, waaronder je een belangrijke link naar een bepaalde landingspagina plaatst.

Goedgekeurd design

CTA-button

Een CTA-button heeft ook een krachtige boodschap, alleen geef je jouw copy wat vorm. Zoals een kleurrijke knop die opvalt op de pagina.

adverteren via 2dehands Admarkt

CTA-banner

En dan kan je ook nog je call to action in een banner verwerken. Deze neemt wat meer plek in en maakt je call to action dus extra opvallend.

Meer weten over actieve copy? Misschien vind je hier een antwoord:

What’s the deal met contentmarketing?

Met contentmarketing gebruik je consistent kwalitatieve, relevante content om je doelgroep aan te trekken, te behouden en liefst ook nog eens te converteren tot klant. In een zee van content is het zaak om op te vallen. Wij ondersteunen je graag om een contentplan op te stellen waarmee je jouw doelen bereikt.

Hoe bepaal ik mijn communicatiestrategie?

Welk verhaal wil je vertellen? Hoe vertellen je concurrenten dat verhaal? Hoe spreek je je doelgroep het beste aan? Welke kanalen gebruik je daarvoor het beste? Hoe springt jouw boodschap eruit? Welke beelden ondersteunen jouw woorden het beste? Oké, dat zijn nu gewoon een heleboel extra vragen. Maar hét antwoord op zo’n complexe vraag vind je ook niet in 1, 2, 3. Neem contact op met ons team en we babbelen er graag eens uitgebreider over. Hier alvast enkele tips rond spannende content maken.

Waarvoor zijn social media nuttig als bedrijf?

Mensen brengen heel veel tijd door op social media. Met een smartphone – constant binnen handbereik – is je aanwezigheid op bijvoorbeeld Facebook & Instagram belangrijk. Je kunt, met een correcte strategiebepaling, deze middelen gebruiken om je merk sterker en bekender te maken. Bovendien kun je social media gebruiken als promotiekanaal. Er zijn natuurlijk nog meer manieren waarop en redenen waarvoor social media voor jouw zaak nuttig kunnen zijn. Kom eens langs en we bespreken graag de mogelijkheden.

Kunnen jullie mijn website vertalen?

Met plezier! Welke bron- en doeltaal ook, wij kunnen de juiste mensen inschakelen om jouw website te vertalen en zo je doelgroep uit te breiden.

Waarom heb ik een tone of voice nodig voor mijn succesverhaal?

De tone of voice van je merk is de manier waarop je jouw doelgroep aanspreekt. Formeel of informeel? Humoristisch of serieus? Luchtig of feitelijk? … Doe je dit consistent? Dan maak je jouw merk herkenbaar én werk je aan een uniek merkimago. De perfecte manier dus om je van je concurrenten te onderscheiden!

Mijn leads stijgen niet meer en ik krijg geen nieuwe klanten bij. Wat nu?

Misschien is het tijd om je communicatie eens onder de loep te nemen en nieuwe strategieën uit te proberen. Klanten aanwerven vraagt tijd en kennis. Via een marketingscan van Green Bananas weet jij direct waar je aan kan werken om je project te laten groeien!

Kan ik met mijn drukwerk bij jullie terecht?

Natuurlijk! Ook visitekaartjes, flyers en autobestickering zijn doelgerichte middelen om te communiceren naar je doelpubliek. Denk je aan nog iets anders? Onze grafische ontwerpers staan al te popelen om aan jouw ontwerp te beginnen!

Offline of online communicatie, wat scoort het best?

Afhankelijk van jouw doelgroep*, je boodschap én je doelen kies je voor offline marketing of online marketing. Of beiden. Het gaat vooral over HOE je de verschillende communicatiekanalen inzet. Wil je weten welke middelen bij jouw bedrijf en doelgroep passen? Vraag het aan ons! * Hoe je doelgroep bepalen? Klik op de link 😉

Waarom werken met een communicatiebureau?

Omdat het naast heel wat voordelen, ook veel plezier en kennis biedt! Met al meer dan 10 jaar ervaring weet Green Bananas van aanpakken door de juiste hulpmiddelen en strategieën aan te reiken. Samen sta je sterker (én creatiever) dan alleen! Laat je communicatie dus aan echte experts over en bespaar tijd en energie die je in andere zaken kan steken. Ontdek wat een leuk team er achter Green Bananas zit!

Van krachtige calls to action tot slogans en teksten die blijven hangen. Een greep uit ons portfolio:

Zo zie je maar dat iedereen welkom is bij ons. Voor grote en kleine projecten staat het bananenteam steeds voor jou klaar! Want naast calls to action schrijven die effect hebben, staan wij ook in voor jouw webdesign, socialmediamarketing, logo-ontwerp, copywriting, e-mailmarketing en alles daartussen.

Vond je deze tips rond ’Call to action betekenis’ handig? In deze blogpost vind je enkele CTA voorbeelden van echte experts.

Meer weten over de betekenis van call to action en hoe je het toepast?

Geef ons gerust een seintje. Het vrolijke team van Green Bananas maakt graag kennis met jouw plannen, om er dan samen in te vliegen! Van calls to action tot webdesign en logo-ontwerp.

Privacy Preferences
Wij gebruiken cookies op deze site om uw gebruikerservaring te verbeteren. Door op ‘Ok, ik aanvaard’ te klikken ga je akkoord met de gebruiksvoorwaarden van deze website.