In 10 stappen naar een rijpe online marketing
Ben je een ondernemer, maar zie je geen stijgende sales? Weet je niet hoe te beginnen aan een succesvol project? Of wil je het eens over een andere boeg gooien? Green Bananas Academy staat je bij met 10 praktische tips rond online marketing. In 10 stappen brengen we je dichter bij een rijpe onlinemarketingstrategie.
1 | Brainstormt eer ge begint
Alles begint met een strategie. Zeg dat Green Bananas het gezegd heeft! Uit ervaring weten we dat doelloos communiceren geen zin heeft. Je moet als ondernemer concreet weten wat je doelen zijn en wie je doelgroep is. Brainstorm dus grondig over je missie, je boodschap, je doelen… Hulp nodig? Green Bananas maakt voor jou een volledige marketingscan van je project, zodat jij doelgericht tot actie over kunt gaan!
2 | Bovenal bemin je webdesign
Wie niet direct vindt wat hij zoekt, haakt snel af. Een gemiste kans dus! De oplossing? Een gebruiksvriendelijk webdesign creëren dat klanten aanzet tot acties. Wat een opvallende ’Koop nu’-knop al wel niet kan doen. Maar hou het wel aantrekkelijk en passend bij je branding. Met de juiste user experience en krachtige calls-to-action zorg jij voor jouw online succesverhaal.
3 | Vlucht de errors en bugs
Je kunt dan een aantrekkelijk webdesign hebben, maar als je site niet voldoende gebruiksvriendelijk is of technische mankementen vertoont, kunnen klanten afhaken en kun jij leads of sales verliezen. Not done dus! Als expert geven wij de tip om je website/webshop steeds te controleren op mogelijke bugs en je bezoekers een zo fijn mogelijke ervaring te bieden.
Een technische website-check laten uitvoeren om fouten uit je website te halen? Contacteer de specialisten van Green Bananas!
4 | Begeer verschillende kanalen
Aangezien elk kanaal een iets ander doel heeft en dus ook een ander publiek, zet je best niet al je focus en budget in op 1 kanaal. Spreid je kansen om de juiste mensen op de juiste momenten aan te zetten tot actie of in contact te leggen met je merk. Denk ook goed na welke kanalen bij jouw strategie passen en bedenk een krachtig plan per kanaal. Hoe meer touchpoints ter beschikking, hoe groter de kans dat je gevonden (én onthouden!) wordt.
Geen tijd? Green Bananas zorgt graag voor jouw online marketing.
5 | SEO zult gij eren
Het is al meermaals bewezen dat de top 3 zoekresultaten van Google de meeste clicks krijgen. En wie staat er nu niet graag bovenaan? Er heerst dan ook heel wat online concurrentie, dus kun je maar best aan je SEO werken om online vindbaar te worden… én te blijven! Concreet houdt dit in dat je de juiste keywords gebruikt, voldoende deeplinks legt, een logische websitestructuur hanteert en nog veel meer.
Kun je een SEO-update gebruiken door mensen die er echt verstand van hebben? Ons team staat voor je klaar!
6 | Heilig steeds de kracht van SEA
Tip 6 gaat over je online vindbaarheid dankzij SEA, Search Engine Advertising. In een ideale marketingstrategie combineer je SEO met SEA voor een optimaal resultaat. Advertenties op Google zorgen er namelijk voor dat je bovenaan de zoekresultaten verschijnt en dus meer kans maakt op potentiële klanten. Bovendien is adverteren op Google makkelijk, goedkoop en levert het onmiddellijk resultaat op! Op voorwaarde dat je de juiste keywords gebruikt, je campagnes correct opzet en actiegerichte landingspagina’s linkt.
7 | Laat van je horen
Een belangrijke sleutel tot succes is communicatie. Wie niets van zich laat horen, zijn content niet up-to-date houdt en geen informatie met de buitenwereld deelt, zal binnenkort de boeken kunnen toedoen. Voorzie je onderneming op regelmatige basis van waardevolle content en plan vooraf je marketingstrategie in. Voorbereiding is key!
Ben je niet echt een taalknobbel of wil je tijd besparen? Reken dan op de expertise van onze copywriters.
8 | Verleid, overtuig en win!
Soms hebben klanten een extra duwtje in de rug nodig of vergeten ze dat ze interesse hadden in een bepaald product of dienst. Aan jou om hen te verleiden met een herinnering! Dit kan door de bekeken producten (en soortgelijke producten) te adverteren op sociale media of op gerelateerde websites. Retargetingstrategie nodig? Wij weten van aanpakken.
9 | E-mails zult gij versturen
Vaak vragen mensen zich af of e-mailmarketing nog werkt. Uit onze ervaring kunnen wij alleen maar volmondig ’ja’ zeggen. E-mails versturen biedt heel wat voordelen, waaronder een sterke band met je klanten. Herinner je ook nog onze uitspraak rond ‘hoe meer touchpoints, hoe meer kans om gevonden te worden’?
Zin om je eigen e-mailcampagne te starten? Wij helpen je graag.
10 | Analyseren en repeteren
De basis van marketing is ’meten is weten’. Wie regelmatig de cijfers bekijkt van zijn project, weet waar hij staat en kan gemakkelijk bijsturen. Als een bepaalde campagne niet werkt, zorg dan dat ze wél werkt! Is Google Analytics voor jou als beginner een onbekende wereld? Green Bananas leeft er elke dag in en kent er alles van!
Wil jij de weg naar een succesvolle online marketing bewandelen? Ha, wij ook! Wandel gerust eens naar Green Bananas en laat ons weten met welke tips rond online marketing jij aan de slag wilt!