Contacteer ons

Overtuig je potentiële klanten met retargeting

Via retargeting kun je klanten die je website al bezocht hadden opnieuw in aanraking brengen met je product of dienst. Hoe? Met doelgerichte advertenties op Facebook of Instagram. Wij kunnen ervoor zorgen.

Wij vergroten je zichtbaarheid met retargetingadvertenties.

Bij het eerste bezoek aan je website zal een nieuwe, potentiële klant zelden meteen shoppen. Misschien twijfelt hij nog, ook al is hij erg geïnteresseerd in je aanbod. Hij verlaat je webshop of website, zonder actie te hebben ondernomen. Een effectieve oplossing is dan retargeting. Met retargeting of remarketing geef je je twijfelende klant eigenlijk een vriendelijk duwtje in de rug. Een code die we op je website installeren zal die klant namelijk ‘volgen’ en op het juiste moment aan jouw website herinneren via een heel gerichte advertentie, bijvoorbeeld op Facebook of Instagram.

Als die advertentie goed is opgebouwd en je klant zich aangesproken voelt, zal hij de knoop misschien doorhakken. Op die manier bereik je dus een hele hoop klanten die zonder meer je website verlaten hebben en stijgt je conversie dus aanzienlijk. Retargeting is door die persoonlijke manier van adverteren een heel effectieve manier van online marketing. Je merk blijft namelijk in het vizier en zodra je klant klaar is om te kopen, zal hij tot actie overgaan, en wel sneller dan zonder de beelden die hij al surfend tegengekomen was.

In 3 stappen naar retargeting.

ontwerpfase

Van doelstelling tot concrete voorstellen.

Welk doel en welke doelgroep wens je te bereiken? Op basis daarvan doen we concrete content- en budgetvoorstellen.

goedgekeurd design

Van goedkeuring tot lancering advertentie(s).

Na jouw ‘go!’ lanceren we je campagne. Had je nog geen landingspagina? Daar zorgen we ook voor.

remarketing

Opvolging van begin tot einde en rapportage.

We monitoren je advertentie(s) van startdatum tot einddatum. We bezorgen je achteraf ook een duidelijk rapport.

Van alle markten thuis

Retargeting is slechts een van de vele mogelijkheden om je klant (opnieuw) in aanraking te brengen met je product of dienst met advertenties op maat. Ook Google Ads kunnen een deel uitmaken van je strategie. Wij zorgen voor een duidelijke structuur van je Google advertenties, de perfecte beelden, teksten die je doelgroep aanspreken, een mooie landingspagina met de juiste CTA’s en andere elementen om te kunnen scoren. Bestaande of potentiële klanten kun je ook bereiken via e-mailcampagnes. Wij kunnen je ondersteunen in je e-mailmarketing: door je mailinglijst te laten groeien, het design van je nieuwsbrief up te graden, na te denken over relevante en consistente inhoud van je mailings, alles correct in te stellen in een betrouwbare e-mailmarketingsoftware… Of misschien wil je wel adverteren op 2dehands Admarkt? Kom eens langs, we bekijken graag welke aanpak het beste past bij jouw zaak.

SEO, SEA, wat is dat allemaal?

Wat is SEO?

SEO is het optimaliseren van (mobiele) websites voor mensen die zoekmachines gebruiken.

SEO ofwel Search Engine Optimization is het optimaliseren van een (mobiele) website door het verbeteren van interne en externe factoren van je website. Hier denken we aan technologie, content & autoriteit. Door SEO actief te gaan toepassen en optimaliseren zorgen we ervoor dat je op relevante zoekwoorden (keywords of trefwoorden) beter zult scoren in de zoekresultaten. In België denken we dan vooral aan Google.

Wat is SEA?

SEA staat voor Search Engine Advertising.

Belangrijke zoekmachines bieden het allemaal aan: betaalde advertenties gekoppeld aan bepaalde zoekwoorden of termen. Hiermee zorg je er dus voor dat je website naar boven komt bij de advertenties in bijvoorbeeld Google.

De advertenties in Google (Google AdWords) zijn te herkennen aan het woordje ‘Advertentie’. Verder lijken ze zoveel mogelijk op organische zoekresultaten, maar weet dus dat deze betaald worden door een adverteerder.

Wat is Search Engine Advertising

Wat kiezen? SEO of SEA? Beide?

In een ideaal traject combineer je beide. Het is belangrijk om te weten dat als je advertenties aankoopt je onmiddellijk aanwezig bent in zoekmachines en dat je zo direct leads kunt beginnen te generen. Maar ga je meer voor resultaten op langere termijn, dan is SEO onmisbaar. Scoren op een natuurlijke manier is immers key.

Wij bezorgen je steeds een duidelijk overzicht van hoe mensen op zoek gaan naar jouw product of dienst. Met de juiste strategie én een professioneel webdesign zorgen we ervoor dat je meer potentiële klanten aantrekt.

Kunnen social media iets betekenen voor mijn project?

Jawel! Mensen brengen heel veel tijd door op social media. De smartphone is altijd binnen handbereik. Daarom is je aanwezigheid op bijvoorbeeld Facebook & Instagram belangrijk. Niet per se in de eerste plaats met een promotionele insteek, maar je kunt effectief deze middelen gebruiken om je merk sterker en bekender te maken.

Let wel, er is een groot verschil tussen bijvoorbeeld Google en Facebook. Mensen die een product of dienst actief zoeken, die gebruiken Google. Social media zoals Facebook en Instagram kun je dan weer inzetten om je bezoekers opnieuw in aanraking te laten komen met je merk.

Welke online advertentievormen zijn er?

Je kunt online adverteren via zoekmachines en sociale media.

Via zoekmachines (vooral Google, maar in mindere mate ook Bing) bestaan er verschillende advertenties, elk met een specifiek nut:

  • Search Ads: om een dienst, product, website of bedrijf in de kijker te zetten in de zoekresultaten
  • Display Ads: om een dienst, product, website of bedrijf in de kijker te zetten op andere sites
  • Shopping Ads: om een specifiek product in de kijker te zetten bovenaan de zoekresultaten of op de Google Shoppingpagina

Wat is retargeting?

Retargeting is een heel gerichte manier van adverteren op social media als Facebook en Instagram. Je toont een advertentie aan mensen die eerder op je website zaten, met de bedoeling ze een duwtje in de rug te geven om terug te keren. Je bereikt dus alleen mensen die mogelijk al interesse hadden in je bedrijf, product of dienst. Daardoor is het een van de meest kostenefficiënte advertentiemethodes die er zijn.

Kan ik adverteren op social media?

Ja. Zoals je kunt adverteren via Google, kun je ook advertenties tonen op Facebook, Instagram en LinkedIn. Een uitstekend voorbeeld van social media ads is retargeting: daarmee kun je surfers die ooit je website bezochten, advertenties tonen en zo terugbrengen naar je website of webshop.  Heel gericht, want je focust puur op mensen die al interesse hadden in je bedrijf.

Voor deze projecten mochten we al retargeting-campagnes opzetten.

Met retargeting via Facebook of Instagram kun je dus nieuwe klanten aantrekken of bestaande klanten stimuleren om je website of webshop nog eens te bezoeken. Je promoot je bedrijf doelgericht, bij de juiste mensen, op het juiste moment. Als marketing- en communicatiebureau houden we ons natuurlijk bezig met nog heel wat zaken om jouw succes te helpen schrijven, zowel online als offline. Je kunt op ons rekenen voor webdesign, grafisch ontwerp en drukwerk op maat, socialmediamarketing en conceptontwikkeling. We kunnen ook je webshop ontwikkelen in Magento, WooCommerce of een andere software. Hoe kunnen we jouw project verder laten rijpen? We horen het graag van je. Neem intussen zeker al een kijkje in ons portfolio om onze verschillende projecten te ontdekken.

Wil je aan retargeting doen?

Of wil je eerst nog wat meer informatie over retargeting en onze andere onlinemarketingdiensten? Laat ons iets weten en dan bekijken we samen wat we kunnen betekenen voor jouw project.

Privacy Preferences
Wij gebruiken cookies op deze site om uw gebruikerservaring te verbeteren. Door op ‘Ok, ik aanvaard’ te klikken ga je akkoord met de gebruiksvoorwaarden van deze website.